Idén már az ötödik generációja mutatkozott be a legnagyobb Lexusnak Detroitban. Az elődjénél hosszabb, 5,23 méteres LS az LC kupé padlólemezének meghosszabbított változatára (GA-L) épül, emiatt szokatlanul mélyen van a tömegközéppontja.
Csak egyféle, de igen hosszú változatban készül: 312,5 centis tengelytáv 3,5 centivel hosszabb, mint a most kifutó LS nyújtott változatáé. Elődjével összehasonlítva az új LS 1,5 centivel alacsonyabb; hogy a fejtér az alacsony építési mód ellenére is megfelelő maradjon, a kinyitott napfénytető kifelé csúszik hátra. A "beülés" funkcióval kiegészített
légrugózás ajtónyitáskor automatikusan megemeli az autót,
az ülés pedig hátracsúszik, hogy a vezető könnyebben beszállhasson.
Mivel hosszabb a tengelytáv, nem csoda, hogy
a hátsó lábtér is nagyobb lett,
ráadásul a hátsó szélső ülésekhez rendelhető luxuscsomagban olyan tételek szerepelnek, mint a masszázs és a kihajtható lábtartó. Az első utas mögötti ülés akár 48 fokos szögig is hátradönthető, illetve a kiszállás megkönnyítésére 24 fokig előredönthető.
Ezzel indult a Lexus 1989-ben
28 éve indult a luxusmárka, amikor Detroitban bemutatta első modelljét, az LS 400 luxusautót, amelyet kifejezetten a W140-es „bálna" Mercedes S-osztály ellen fejlesztettek. A japán kocsi kényelme, teljesítménye, zajtalan és sima működése, összeszerelési minősége akkora sikert aratott, hogy a vásárlói arról is hajlamosak voltak elfeledkezni, hogy egy akkor még ismeretlen, név és presztízs gyártó termékét választják. Persze azt már akkor is tudni lehetett, hogy a Toyota prémiummárkájáról van szó, amit később a megbízhatósági statisztikákban való jó szereplés is megerősített.Az aktív hangvezérlés felméri a kabinba szűrődő motorzajt, és az audiorendszer hangszóróin keresztül azzal ellentétes rezgésű hangot sugároz, kioltva ezzel a kellemetlen frekvenciákat. Szerencsére
lecserélték a nehézkesen kezelhető fedélzeti rendszert,
az új távkapcsolója az okostelefonokhoz hasonlóan kezelhető, de a kézzel beírt utasításokat is érti. A 12,3 colos navigációs kijelző mellett az LS vásárlója nagyméretű head-up display-t is rendelhet.
Az Integrált Járműdinamikai Vezérlőrendszer (VDIM) összehangoltan vezérli a fék, a kormány, a hajtáslánc és a futómű működését, hogy mérsékelje karosszéria perdületét, dőlését és bólintását, ami állítólag jó rugózási kényelmet és irányíthatóságot eredményez. Az LS vezethetőségét az aktív stabilizátorok alkalmazása és a
hátsókerék-kormányzás
is javítja. Világújdonság az aktív kormányzással kiegészített gyalogosfelismerés. Ha gázolásveszély fenyeget, a Lexus automatikusan fékez, és kikerüli a sávban álló embert.
Az új 3,5 literes V6-os turbómotor 421 lóerős, forgatónyomatéka 600 Nm, vagyis hasonlóan erős, mint a most kifutó LS ötliteres szívó V8-as motorja. Dízel ezúttal sem lesz, de a hibridre már nem kell sokat várni, valószínűleg márciusi Genfi Autószalonon leplezik le. Az LC 500 kupéból származó tízfokozatú automata váltó állítólag annyira gyorsan kapcsol és olyan közvetlen kapcsolatot teremt, hogy méltó vetélytársa a duplakuplungos szerkezeteknek is.