Az új Ford Fiesta ST-t a
200 lóerős, 290 Nm forgatónyomatékú
háromhengeres motorja 6,7 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, ami 0,2 másodperccel kevesebb, mint az előző, 180 lóerős (túltöltéssel ideiglenesen 200) Fiesta ST értéke. Az új alumínium motorban a nagynyomású közvetlen befecskendezés, a változó szelepvezérlés és kis tehetetlenségű turbófeltöltő is megtalálható, a kipufogógázt részecskeszűrő is tisztítja.
Ez az első Fiesta ST választható üzemmódokkal; a Normal, Sport és Versenypálya beállítások áthangolják a motor, a gázpedál, a kormányszervó és a menetstabilizáló működését. A kiválasztott üzemmódtól függően működik az elektronikus hangzásjavítás (vagyis a hangszórókból szóló kamu motorhang) és az aktív, visszaváltáskor durrogást előidéző kipufogószelep is.
A háromhengeres motor
kéthengeresként működik részterhelésnél,
mivel hengerlekapcsolásos technológia 14 ezredmásodperc alatt képes kikapcsolni vagy beindítani az égést a harmadik hengerben. Ennek a technológiának köszönhető, hogy a Fiesta ST szabványos átlagfogyasztása mindössze 4,9 liter. Persze ezt a gyakorlatban nehéz lesz reprodukálni, főleg, ha a tudásához méltóan vezetik majd a Fiesta ST-t.
A futómű kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítva az autó úttartását és csökkentve az alulkormányzottságot. A háromféle üzemmódba kapcsolható menetstabilizáló rendteljes, korlátozott, illetve kikapcsolt állapotot ismer. Az új Ford Fiesta ST csak 2018 elejétől lesz rendelhető, de elődjétől eltérően nem csak három-, hanem és ötajtós változatban is.