28 évvel ezelőtt az LS 400 típussal kezdődött a Lexus története, és 2017-ben már az ötödik generációja mutatkozott be a márka legnagyobb limuzinjának. Az új LS 500 már januárban, Detroitban is ki volt állítva, akkor kiderült, hogy a karosszéria és a padlólemez mellett a 3,5 literes V6-os turbómotorja és a tízfokozatú automata váltója is teljesen új fejlesztésű.
Európában azonban a kicsit gyengébb, de sokkal takarékosabb,
7 liternél kisebb étvágyú hibrid
ígérkezik népszerűbbnek, ezért az 500h a világpremierjét a Genfi Autószalonra tartogatták. Kívülről nincs különbség a két változat között, az elődhöz képest sokkal kecsesebb lett az LS.
Tervezői azt szerették volna, ha
a négyajtós kupékra hasonlít,
ezért a tető magasságát másfél, a motorháztetőét 3, a csomagtartóét 4 centivel csökkentették, emellett több ív és hajlítás is megjelent, amitől dinamikusabb látványt nyújt a luxuslimuzin. 3,5 centit nőtt a tengelytáv, így már 312,5 centis, a tömeg viszont csökkent, de még nem tudni, mennyivel.
Az LS 500 415 lóerős turbós V6-osa helyett a GS-ből ismert 3,5 literes, Atkinson-ciklusú V6-os szívómotor dolgozik a hibridben, amelynek a Multi Stage nevű hajtáslánca megegyezik azzal, ami a szépséges LC kupéban tavaly debütált. Ez állítólag
a régi hibrid rendszernél élénkebb gázreakciót és lineárisabb gyorsítást kínál,
ami különösen álló helyzetből történő elindulásnál lesz feltűnő. A fogyasztás is javult, különösen autópálya-tempónál, amikor a 10-es fokozat alacsony fordulatszámon járatja a motort.
Egy automata váltó került be a hibrid rendszer végére,
közvetlenül a hátsó tengely elé. Az ismerős fokozatmentes CVT erőátvitelt pedig úgy programozták, hogy hat virtuális fokozata legyen, ami a hagyományos, négyfokozatú automatával együtt összesen már 10 sebességfokozatot jelent.
Az állítólag DSG-váltóhoz hasonlóan gyorsan kapcsolgató bolygóműves automatának köszönhetően a Lexus szerint sokkal lineárisabb a kapcsolat a sebesség és a fordulatszám között, mint eddig bármelyik hibridjüknél: gyorsítás közben hasonlóan pörög fel a motor, mint egy normál autóban.
Az automata váltó megjelenése ellenére az LS 500h hibrid hajtáslánca nem nehezebb a régi GS 450h rendszerénél, mert könnyebbek a villanymotorok, és
nikkel-metál helyett végre lítium-ion akkut alkalmaztak.
Aki már vezetett Toyota vagy Lexus hibridet, annak szokatlan lesz, hogy az LS-ben kézzel is lehet lépegetni a sebességfokozatok között a magnéziumból öntött váltófülekkel.
Az összkerekes LS-ben egy-egy villanymotor hajtja az első kerekeket, a benzinmotor feladata a hátsó tengely hajtása, de
kérhető majd hátsókerék-meghajtású is,
amiben persze minden motor egy tengelyre összpontosít. Akár 140 km/órára is képes tisztán elektromos hajtással felgyorsulni a luxuslimuzin, persze a nem túl nagy akku miatt ilyenkor hamar beindul a V6-os is. Összesen 354 lóerő lett az LS 500h rendszerteljesítménye, ami elég ahhoz, hogy a több mint 5 méteres autó 5,4 másodperc alatt gyorsuljon fel 100 km/h-ra. Fontos, hogy nem lehet kívülről (gyorstöltőről, konnektorról tölteni az akkut, az csak a Prius Plug-in kiváltsága a Toyotánál.
Az LS belső terének különlegessége
24 colos head up kijelző,
valamint a 28 irányban, elektromosan állítható hátsó ülések lávaköves masszázst utánzó funkciója, ami az ülésfűtést kombinálja a shiatsu masszázstechnikákkal. Olyat sem láttunk még, hogy a központi zár nyitásakor a légrugói segítségével automatikusan felemelkedjen egy autó, amely ráadásul nem csak ezzel, hanem és az ülések oldalpárnázatának szétnyitásával is megkönnyíti a beszállást.
Szintén világújdonság a gyalogosfelismerő rendszerek új generációja. Ha az LS kamerája gyalogost érzékel az autó sávjában, akkor
megpróbálja önállóan, a vezető segítsége nélkül kikerülni
a sávon belül maradva. Ha nem lehet, akkor jön az automata fékezés, majd a vészfékezés.