Miközben lassan mozgó számítógéppé válnak az autók, jókora rés tátong a biztonsági pajzson - állapították meg az ADAC szakemberei, akik már tavaly (lásd a lenti, angol nyelvű videón) figyelmeztették a gyártókat a tolvajok módszereire, mégsem történtek érdemi fejlesztések.
A „keyless go" rendszerekkel van a gond, amelyek lényege, hogy a tulaj zsebében maradhat mindvégig a kulcs (vagy speciális kártya), és a központi zár a külső kilincs érintésére nyit, a kocsitól eltávolodva pedig magától reteszel. Nem kell a gyújtáskapcsolóba sem bedugni a kulcsot, a motort gombnyomásra lehet indítani.
Aki használ ilyet, jól tudja, mennyire praktikus és kényelmes megoldás, nem kell az egyik kezet szabaddá tenni, és zsebben, táskában slusszkulcs után katatni. Ám a rendszer gyengéje pontosan abban rejlik, ami a lényegét adja: az adó és a vevő közötti rádiójel-sugárzásban, amit egy bolti, körülbelül 30 ezer forintos jelhosszabbítóval könnyedén ki lehet játszani. Így a tolvajoknak sem kell kódmásolással- és reprodukálással vagy más bonyolult módszerekkel bajlódniuk.
Annyi dolguk van csupán, hogy egyikük a tulaj pár méteres közelébe férkőzzön (nyilvános helyen, boltban vagy étteremben), vagy kívülről a lakáshoz, ha ott van a kulcs. Ezután készülékével felerősíti és továbbítja a jelet a társának, aki az autó mellett áll, akár pár száz méterrel távolabb. Ő ezután ki tudja nyitni az ajtót, és beindíthatja a motort, ami a rádiójelet elhagyva sem áll le magától, tehát nyugodtan vihető a zsákmány. Az ADAC kísérlete szerint az alábbi típusoknál sikerült a trükkös lopás: