Az Arteon fejlesztői számára az alapvető célkitűzés az avantgárd formaterv és a komoly használati érték vegyítése volt, ami annyi jelent, hogy
a négyajtós kupé formaterve sokkal egyedibb, mint korábban,
és végre a hátsó ülésein is elegendő a fejtér, az 563 literes csomagtartó nyílása pedig hatalmas, mivel a hátsó szélvédő is nyílik a fém résszel.
A 284 centis tengelytáv 13 centivel hosszabb, mint a CC-é, ezért nem csoda, hogy hatalmas a lábtér a második sorban,
még a Passatét is 5 centivel múlja felül.
Két személyre formázták a hátsó üléspadot, de középen is van fejtámla, vagyis az új Volkswagen is ötszemélyesnek minősül. A 4,86 méter hosszú, de csak 1,43 méter magas Arteon legkarakteresebb része a teljesen új orr-rész, amelyen a LED fényszórók és a nappali világítás egybeolvad a hűtőrács króm díszléceivel és a motorháztetővel.
A karosszéria formájának másik meghatározó eleme az erőteljes oldalsó vonalvezetés, és az is különleges, hogy a motorháztető az első sárvédők felső részét is magában foglalja. Ahogy a CC-nél, úgy az Arteonnál is
keret nélküliek az oldalablakok,
ami menő kinézetet biztosít, de az ilyen autók szélzaja autópályán hangosabb, mint a keretes ablakúaké.
Alapmotorként a ráncfelvarrt Golfból ismert
1,5 literes, hengerlekapcsolós, Miller-ciklusra is képes 150 lóerős TSI
szolgál, a közepes benzines a 190 lóerős kétliteres turbó, a csúcsot pedig az ugyanekkora, de 280 lóerős benzines turbó jelenti. Természetesen a kétliteres dízelmotor mindhárom változata is elérhető lesz 150-190-240 lóerős teljesítménnyel, kívánságra akár összkerékhajtással és DSG váltóval is. Utóbbiak a két legerősebb motorhoz alapfelszereltségként járnak.
Az Arteonban mutatkozik be a Vészhelyzet Asszisztens új változata, amely a vezető rosszulléte esetén nem csak segítséget hív, hanem önállóan képes leállítani az autót biztonságos helyen, még úgy is, ha ehhez sávot kell váltania. Várhatóan idén júniusban indul az Arteon értékesítése, természetesen a Passatnál magasabb áron.