Mivel egyre több tragikus esemény történt az elmúlt időszakban, a szervezetek úgy érzik elengedhetetlen és nagyon is szükségszerű a „ne hagyj az autóban!" című kampányuk.
Ugyanis évről évre történnek olyan esetek, amikor az emberek a napon parkoló autókban felejtik a gyerekeiket vagy háziállataikat.
Pallós László megjegyezte, hogy az autóban a hőmérséklet rövid idő alatt akár 50-60 Celsius fokra is felugorhat, ez pedig súlyos egészségkárosodást okozhat, bele is lehet halni.
A matricakampányhoz eddig hat áruházlánc, köztük: a Lidl, az Aldi, a Metro, a Reál, a Spar és a CBA csatlakozott.
A „ Ne hagyj az autóban" matricákkal az áruházak és üzletek bejáratainál találkozhatnak a vásárlók.
A Nébih jelenleg is várja olyan vendéglátó-, valamint kereskedelmi egységek jelentkezését, akik a matrica kihelyezésével támogatnák a kezdeményezést – hívta fel a figyelmet az igazgatóhelyettes.