Az új, G31-es gyári kódnevű kombi 5-ös 36 mm-rel hosszabb, 8 mm-rel szélesebb és 10 mm-rel magasabb elődjénél, a tengelytávja 7 mm-t bővült. Belül is minden irányban nagyobb lett a tér, a 40/20/40 arányban osztott hátsó ülésen már három gyerekülés is gond nélkül elfér.
Persze egy ilyen járműnél
a csomagtartó a lényeg, ami 570/1700 literes,
vagyis 10/30 literrel nagyobb a réginél, viszont az 640/1820 literes Mercedes E osztály kombitól még mindig jelentősen elmarad. A BMW-hez is széria a motoros csomagtérajtó-nyitás, de akár kéz nélküli, láblendítéssel aktiválható megoldást is lehet rendelni.
Alapáron légrugós a hátsó futómű,
így akkor sem fog leülni, ha a kocsi a maximális, 730 kilogrammot cipeli, amely egyébként 120 kilóval több a régi 5-ös Touring terhelhetőségénél. Felárért adaptív lengéscsillapítás, aktív dőlésgátló rendszer, hátsókerék-kormányzás, ültetett M sportfutómű és változó áttételű kormányzás is kérhető.
Aligha tévedünk, ha azt jósoljuk, hogy a legnépszerűbb motor a 190 lóerős, 4,3 literes átlagfogyasztású kétliteres dízel (520d) lesz. Ez az egyetlen motor, amelyhez alapáron kézi váltót adnak. Jóval erősebb a háromliteres, sorhatos, 265 lóerős, 620 Nm nyomatékú dízel (530d) a nyolcfokozatú automatával. Ez a dízel már összkerékhajtással is kérhető, amivel 5,6 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra.
A benzinesek kínálata a kétliteres, négyhengeres, 252 lóerős turbómotorból (530i) és a háromliteres, 340 lóerős sorhatos turbóból (540i) áll, utóbbi csak xDrive hajtással együtt rendelhető, ami az 5,1 másodperces gyorsulás elérésében is segít. Az új 5-ös Touring júniusban érkezik meg a kereskedésekbe.