Váratlan és meglepő dolog történt a magyar dízelautókkal
![Volkswagen V6 dízel TDI](https://cdn.origo.hu/2023/12/rRruplS11cZxGfYdXV50552CoQqZb-m8FZEWWkgZl0o/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQwNTZmMmU3MjY0ZDRlOTg5MWYyOGQwYWQ0MTJmMGZl.webp)
A Használtautó.hu adatai szerint míg két évvel ezelőtt másfélszer annyian kerestek dízelautókat a potenciális vevők, mára ez az arány szinte teljesen átfordult a benzines autók javára.
Az alsó- és felső-középkategória leggyakoribb modelljeinek hirdetési árait vizsgálva megállapítható, hogy az újonnan még 10-20 százalékkal drágábban megvásárolt dízeles verziók ára
5-6 év után már 10-20 százalékos lemaradást mutat a benzinesekéhez képest.
Míg a tavalyi év második felében nagyjából egyenlően oszlottak meg a keresések a benzines és a dízeles autók között,
az előző hónapban már 57:41 volt a keresések aránya a benzinmotoros személyautók javára
(a fennmaradó 2 százalékon az alternatív hajtású autók osztoztak).
Az alsó-középkategóriás autók között az Opel Astra, a Volkswagen Golf és a Ford Focus, míg a felső-középkategóriában a Volkswagen Passat, a BMW 3-as széria, és a Ford Mondeo a leggyakrabban gazdát cserélő modell: együttesen a teljes forgalom 42 százalékát teszik ki.
A Használtautó.hu e hat modell esetében vizsgálta a hirdetési árakat üzemanyag szerinti bontásban. Az összehasonlíthatóság érdekében a hatéves korosztály (2011-es forgalomba helyezés) idei évben meghirdetett átlagértékeit hasonlította össze.
A vizsgálat során az derült ki, hogy
a dízeles verziók átlagára már 6 éves korban is 8-12 százalékkal marad el a benzinesekétől.
A Ford Focus esetében ez a lemaradás nem kevesebb, mint 17 százalékos volt. Egyetlen kivétel a Volkswagen Passat volt: itt a dízeles verzió még meg tudott őrizni egy minimális árelőnyt.