Genfben a Skoda megmutatta, nagyjából hogyan fog kinézni a
2019-ben érkező kis szabadidő-autója,
ami a Seat Arona és a Volkswagen T-Roc testvérmodellje lesz. 4,25 méteres hosszával a Skoda tanulmánya mindkettőn túlnyúlik, emellett a tengelytávja is hosszabb.
Az alapforma vélhetően
már nem sokat fog változni,
a kettéosztott LED-es lámpák is valószínűleg hasonlóan néznek majd ki a sorozatgyártásba kerülő verzión, de a kilincsek megjelennek majd, hátul kettő helyett háromszemélyes lesz a pad és a kerekeket is kisebbre fogják cserélni.
A Skoda Vision X tanulmányautó
érdekes hibrid hajtással készült,
amely a sűrített földgáz (CNG), a benzin- és az elektromos hajtást ötvözi. Emellett a Vision X a cseh márka első olyan összkerékhajtású járműve, amelyik nem használ kardántengelyt, mivel a hátsó tengelyt csak az egyik villanymotor hajtja.
Az 1,5 literes, 130 lóerős turbómotort sűrített földgázzal (CNG) való üzemelésre fejlesztettek, a gáztartályok a hátsó ülés alatt, illetve a hátsó futómű mögött kaptak helyet. A két elektromos motor közül a szíjhajtású indítógenerátor az első hajtásba segít.
A másik, 28 lóerős villanymotor egy 48 V feszültségű, mindössze 1,5 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral működik együtt, amely menet közben a fékenergia-visszatöltés révén töltődik. A kis SUV a menetviszonyoktól függően
első-, hátsó-, vagy összkerékhajtással is üzemelhet,
a hátsó villanymotor 70 Nm nyomatéka az elindulás pillanatától rendelkezésre áll.
Tisztán elektromos üzemben az akkumulátorok kapacitása csak két kilométer megtételére elegendő, a fosszilis üzemanyagok – van egy tartalék benzintartály is – elégetésével azonban állítólag
650 kilométeres hatótávolság is elérhető.
A Vision X tanulmány a 0-100 kilométer/órás sprintet 9,3 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig megközelíti a 200 km/órát.