Meg fog lepődni az új Skodán: olyan trükkösen spórol, ahogyan senki

skoda
Vágólapra másolva!
A Vision X tanulmány nem csak a jövőre érkező kis SUV formájából, de egy érdekes alternatív hajtásból is ízelítőt adott a Genfi Autószalonon: elsőként kombinálja a gázüzemet és a hibrid hajtást.
Vágólapra másolva!
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X
Skoda Vision X

Genfben a Skoda megmutatta, nagyjából hogyan fog kinézni a

2019-ben érkező kis szabadidő-autója,

ami a Seat Arona és a Volkswagen T-Roc testvérmodellje lesz. 4,25 méteres hosszával a Skoda tanulmánya mindkettőn túlnyúlik, emellett a tengelytávja is hosszabb.

Hosszabb, mint a VW T-Roc, családi autónak is beválhat Fotó: Gulyás Péter

Az alapforma vélhetően

már nem sokat fog változni,

a kettéosztott LED-es lámpák is valószínűleg hasonlóan néznek majd ki a sorozatgyártásba kerülő verzión, de a kilincsek megjelennek majd, hátul kettő helyett háromszemélyes lesz a pad és a kerekeket is kisebbre fogják cserélni.

Izgalmasak a lámpák, nincs Skoda-logó Fotó: Gulyás Péter

A Skoda Vision X tanulmányautó

érdekes hibrid hajtással készült,

amely a sűrített földgáz (CNG), a benzin- és az elektromos hajtást ötvözi. Emellett a Vision X a cseh márka első olyan összkerékhajtású járműve, amelyik nem használ kardántengelyt, mivel a hátsó tengelyt csak az egyik villanymotor hajtja.

Elképesztően olcsón üzemeltethető a CNG-s hibrid Fotó: Gulyás Péter

Az 1,5 literes, 130 lóerős turbómotort sűrített földgázzal (CNG) való üzemelésre fejlesztettek, a gáztartályok a hátsó ülés alatt, illetve a hátsó futómű mögött kaptak helyet. A két elektromos motor közül a szíjhajtású indítógenerátor az első hajtásba segít.

Komoly eladások várhatók, ha jövőre piacra kerül Forrás: Skoda

A másik, 28 lóerős villanymotor egy 48 V feszültségű, mindössze 1,5 kilowattórás lítium-ion akkumulátorral működik együtt, amely menet közben a fékenergia-visszatöltés révén töltődik. A kis SUV a menetviszonyoktól függően

első-, hátsó-, vagy összkerékhajtással is üzemelhet,

a hátsó villanymotor 70 Nm nyomatéka az elindulás pillanatától rendelkezésre áll.

Az anyagokat leszámítva hasonló belső térre számíthatunk Fotó: Gulyás Péter

Tisztán elektromos üzemben az akkumulátorok kapacitása csak két kilométer megtételére elegendő, a fosszilis üzemanyagok – van egy tartalék benzintartály is – elégetésével azonban állítólag

650 kilométeres hatótávolság is elérhető.

A szériaváltozat azért ötszemélyes lesz Fotó: Gulyás Péter

A Vision X tanulmány a 0-100 kilométer/órás sprintet 9,3 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig megközelíti a 200 km/órát.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!