A Genfi Autószalonon a Toyota végre leleplezte
a szalon egyik legfontosabb újdonságát,
amiről – szinte hihetetlen módon – még kémfotók és kiszivárgott gyári képek sem jelentek meg a mai napig.
Az Angliában készülő, európai piacra szánt alsó-középkategóriás Golf-ellenfél sokkal bátrabb formát kapott, mint az elődei, a penge alakú LED-es lámpáktól, az izgalmas domborulatoktól, a nagy kerekektől és a kontrasztos, fekete színű tetőtől kifejezetten jól nézett ki a színpadon.
Az Auris a Priusszal bevezetett, moduláris, merev, és alacsony súlypontú TNGA platformra épül, a karosszéria
hossza 4,37, a tengelytávolsága 2,64 méter,
ezek átlagos értékek a kategóriában. A hossz 4, szélesség 3, a hátsó túlnyúlás 2 centivel nőtt meg, a magasság viszont 2,5 centivel, az első túlnyúlás pedig 2 centivel csökkent. Minden változat igényes, többlengőkaros hátsó futóművet kap majd hátra.
A régi Aurisok gyenge pontja az egyszerű, olcsó hatású műszerfal volt, az új generációnál sajnos még nem ismerhettük meg a belsőt, mivel az egyetlen kiállított autó ablakai sötétítettek, és az ajtókat sem nyitották ki.
Viszont a motorkínálatot nem titkolták. Az alapkiviteleket a jól ismert 1,2 literes, 116 lóerős benzines turbómotor hajtja, a középső szintet a Priusból ismert 1,8 literes hibrid hajtás jelenti 122 lóerővel. A nagy meglepetés a csúcsváltozatban lévő,
vadonatúj, 180 lóerős hibrid hajtás,
amelyben a benzinmotor egy kétliteres, négyhengeres egység. Csak ebben a változatban kap majd váltófüleket a kormánykerék, ezzel is jelezve, hogy ennél a kivitelnél a vezetési élményre is odafigyeltek.