A GR Supra versenyautó-tanulmány a Genfi Autószalonon ünnepelte világpremierjét,
előkészítve az utcai változat visszatérését,
ami vélhetően még idén meg fog történni valamelyik nagy nemzetközi kiállításon.
Habár gyártása 16 évvel ezelőtt véget ért, a Suprára a mai napig lelkesedéssel gondolnak a sportautó-rajongók. Népszerűségéhez az hozzájárult, hogy mindmáig közkedvelt a Gran Turismo szimulátorban, valamint, hogy
főszerepet osztottak rá a 'Halálos iramban' franchise első mozifilmjében.
A Supra név először 1978-ban, a második generációs Celica nagyobb, erősebb kivitelén jelent meg, majd hamarosan saját jogon, önálló modellként vált legendává.
Az A40 kódnevű első szériát három további generáció követte:
az A60 1981-ben, az A70 1986-ban, majd az A80 1993-ban. Az orrmotoros, hátsókerékhajtású GT sportautó egészen 2002-ig gyártásban maradt, utolsó generációja a Toyota kínálatának legnagyobb teljesítményű típusaként búcsúzott.
A most leleplezett kétajtós GR Supra tanulmány klasszikus orrmotoros, hátsókerékhajtású hajtáslánccal készült. Az ajtón látható, hatalmas 90-es rajtszám a Supra kódnevét hirdeti, egyben egyértelmű utalásnak tekinthető arra, hogy a tanulmányautó az ötödik generációs szériamodell előfutára, amely
a BMW Z4 testvérmodellje lesz.
A pletykák szerint mindkettőt kb. 340 lóerős, hathengeres turbómotor fogja hajtani, természetesen a hátsó kerekeken keresztül.