A használt hétülésesek szent grálja - Toyota Prius Plus (2012) teszt

Toyota Prius Plus
Vágólapra másolva!
Több mint húsz éve, hogy bemutatkozott az első, nagy sorozatban gyártott hibrid autó, a Toyota Prius. Az akkor úttörőnek számító típusból mára a használtautó-piac egyik közkedvelt sztárja lett. Mi is kipróbáltunk egy 2012-es példányt, ráadásul a különlegesebb, hétüléses Prius Plus változatban, ami érdekes alternatívája a dízel egyterűeknek. Legalábbis annak, aki meg tudja fizetni.
Vágólapra másolva!

Néha elcsodálkozom, milyen véletleneket produkál a sors. A közösségi oldalakon rég nem látott ismerősökre lelhetünk rá – ez történt velem is, amikor egykori általános iskolai osztálytársammal online beszélgetésbe kezdtünk. Amikor megtudta, hogy autókkal foglalkozom, szinte rögtön adta magát a szituáció, hogy írhatnék az ő autójáról is.

Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus
Toyota Prius Plus

Persze rögtön el is árulta, hogy egy Toyota Prius Plus-ról lenne szó, ami elég különlegesnek hangzott ahhoz, hogy rögtön igent mondjak a felajánlására. A családban valójában két autó is van,

egy kombi Ford Focus mellett teljesít szolgálatot a Prius,

a Fordot inkább ő, míg a Toyotát a feleség használja. A két kisgyermekkel és egy kutyával teljes család együtt a japán egyterűben utazik.

Belesimul a hétköznapi forgalomba, zöld rendszámmal sem különcködhet, mivel nem plug-in, hanem csak sima hibrid Forrás: Ruschel Zoltán

Nagyon ésszerűen választott, a hibrid autók népszerűségének ugrásszerű növekedése miatt ezek rendkívül keresettek a használtpiacon, és ha az ember alaposabban körbenéz az utcán, feltűnik, hogy tényleg elég jól elszaporodtak a Priusok (itt olvashat használttesztet az első generációról), melyek többsége külföldről került be hazánkba.

Külföldön évi 35 ezer kilométert futott

Az ő autójuk sem kivétel, a 2012-es gyártású járművet 2017 áprilisában, azaz nagyjából egy éve vásárolták meg és került a hazai forgalomba.

Új korától az egyik nagy, nemzetközi flottakezelő tulajdona volt,

aki a Benelux államokban (Belgium, Hollandia, Luxemburg) üzemeltette. Így persze nem meglepő, hogy végig részletesen dokumentált előélete miatt jó szívvel döntöttek a megvásárlása mellett.

A teljes műszerfal középre került, a szélvédő tövében ott a HUD kijelző vetítője Forrás: Ruschel Zoltán

Ekkor 174 ezer kilométert mutatott az óra, az eltelt egy év során nagyjából 17 ezer kilométert mentek vele. Ilyen futásteljesítmény egyébként abszolút nem számít soknak a Prius esetében, főleg, mert a megbízhatósága a legendás Corollákkal vetekszik.

A várfalnyi középkonzol nem csupán látvány, alatta helyezték el a hibrid akkumulátort, így nem rabol helyet a csomagtérből. Inkább kényelmesek, mint sportosak az első ülések, a vezetőnek elektromos deréktámasz is jár Forrás: Ruschel Zoltán

Természetesen a Prius is elvárja és meghálálja az elemi törődést, azaz a gyári előírások szerinti szervizelést, a végig precízen vezetett szervizkönyv alapján ezzel nem volt probléma. A megvétele után így

rögtön a 175 ezer kilométeres revizió következett,

ekkor minden folyadékot cseréltek (olaj, hűtő, fék), valamint új gyertyákat és szűrőket kapott.

Az egyetlen Prius XL-méretben

Azóta csak olajcserét végeztek rajta, illetve az úgynevezett „hibridteszten" is átment, mégpedig hiba nélkül, azaz mind az akkumulátor, mind pedig a teljes hibrid rendszer tökéletesen működik. Egyébként a megvétele óta semmilyen meghibásodás nem történt, és vélhetően még jó sokáig nem lesz szükség rendkívüli szervizlátogatásra. No, ennyit az előéletéről, most már ismerkedjünk is meg magával az autóval.

Az ajtókra is jutott a kellemes tapintású kárpitból, mind a négy elektromos ablaknál van automata mód Forrás: Ruschel Zoltán

A Toyota a Prius harmadik generációjából készítette el a Plus változatot, ami igazából kicsit kombi, kicsit egyterű, de mindenképp praktikusabb és nagyobb, mint a normál változat. Érdekesség, hogy

bár a Prius maga már a negyedik generációnál tart, a Plust a mai napig gyártják,

csupán erősebb faceliftet kapott. Más a lökhárító és a fényszórók formája is, de szemből mégis könnyű összetéveszteni a normál Priusszal.

Újabban a taxisok is felfedezték a hétülésest Plust. Sajnos mások is szeretik még a Prius-családot: a tolvajok (itt olvashat egy korábbi cikket a hibrid lopásokról) Forrás: Ruschel Zoltán

Persze oldalról és hátulról már egyértelmű a helyzet. Cseppforma helyett inkább csapott farrészű, osztatlan hátsó ablakkal, ugyanakkor finoman szólva sem jellegzetes vagy különleges a megjelenése. Ez amúgy sokaknak pozitívum is lehet, különösen akkor, ha meglátják a most futó negyedik generáció erősen megosztó formáját.

Plusz két fő a fedélzeten

A Prius Plus fő attrakciója, hogy hétüléses, ami baráti társaságok vagy nagycsaládok együttes utaztatását teszi lehetővé. Bár az ülések nem kiszedhetők, a hátsó két sorban mindenkinek önálló ülőhelye van,

a középsők igen széles tartományban állíthatók,

mind hosszában, mind támladőlésben. A leghátsó sor a padlóból hajtható fel, de a lábaink itt csak úgy férnek el, ha az előttünk ülők előrébb húzzák magukat.

Semmivel sem rosszabb leghátul ülni, mint a ma kapható hétüléses SUV-okban. Az itt helyet foglalóknak is jut 1-1 pohártartó és egy 12 V-os csatlakozó Forrás: Ruschel Zoltán

Mivel ott szinte táncterem van, jól beosztható a rendelkezésre álló hely. A képeken látható, szándékosan az autóban hagyott gyerekülés jól mutatja, családosoknak különösen kellemes a Prius Plus. Az ülések egy mozdulattal lecsukhatók, ezzel pedig sík padlót és óriási csomagteret kapunk, ráadásul a rolónak is kialakítottak egy tárolót.

Hatalmas és sík padlójú csomagteret kapunk az egyesével ledönthető ülések segítségével. A hátsó padló alatt még további rekeszeket találunk, ide tudjuk tenni a rolót is Forrás: Ruschel Zoltán

Természetesen a legkényelmesebb az első két ülés,

a puha plüsskárpittal inkább fotelben érezzük magunkat,

bár az oldaltartás sem rossz, de ezt nem fogjuk kihasználni. A tesztelt változatban széria a vezetőoldali elektromos deréktámasz. Egyébként a plüssből jut az ajtókra is, minden mást kemény, de tapintásra és szemre nem kellemetlen műanyag borít.

Cikkünk folytatódik, kérjük lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!