A BMW úgy gondolja, hogy vannak olyan vásárlók, akiknek a 4,92 méter hosszú új X5 sem elég nagy, ezért elkészítette a 23 centiméterrel hosszabb X7-est (gyári kódneve G06). Az X modellcsalád eddigi legnagyobb tagja egész pontosan
5151 milliméter hosszú,
2000 milliméter széles és 1805 milliméter magas, a tengelytávja 3105 milliméter.
Műszakilag a negyedik generációs X5-ön alapul, de azzal ellentétben 6 és 7 üléses változatban kerül forgalomba, vagyis van egy harmadik üléssora is. Az X7 formailag is elkülönül a testvérmodelltől, mivel a BMW történetének legnagyobb hűtőrács-veséit kapta meg, hogy az utakon megkapja a kellő tiszteletet. Bár ilyen méretekkel aligha szorul erre a segítségre.
Belül az X5-ösből származó műszerfalat találjuk a 7 colos digitális műszeregységgel és a 12,3 colos iDrive érintőképernyővel. Minden X7-esben széria lesz a nyolcfokozatú automata váltó, a bőrkárpit, a verbálisan kommunikáló személyi asszisztens, a hangulatvilágítás, a négyzónás klíma, a szervo zárású ajtó, a háromrészes tetőablak és a tolatókamerával ellátott parkoló automatika.
Olyan tételek vannak az extralistán, mint az ötzónás légkondicionáló, a nyolcféle illatot kínáló beépített légfrissítő, a kétrészes panoráma üvegtető, az üvegből készült kapcsolók és előválasztó kar, a 20 hangszórós, 1500 W teljesítményű Bowers & Wilkins hifi, valamint a hátsó utasok számára kifejlesztett szórakoztató rendszer.
Mind a három sorban elektromosan állíthatóak az ülések, felárért hatszemélyes utastér is kérhető 2+2+2 elrendezésben, az első két sorban komfortülésekkel.
Még a leghátsó sorban is van könyöklő, pohártartó és USB csatlakozó,
de itt ülni valószínűleg csak gyerekeknek lesz kényelmes. Viszont a középső üléssorban óriási a hely: 9 centivel nagyobb a láb, és 3 centivel a fejtér, mint a nem kimondottan szűk X5-ben.
A 740 literes (lehajtott harmadik üléssorral) csomagtartó 95 literrel nagyobb, mint az X5-é, és megpakolni is könnyebb, mivel
a csomagtérajtót két részre bontották:
az alsó, padként is használható rész lefelé, a felső fölfelé nyílik, mint a Range Roverben.
A négyféle turbómotor közül a 4,4 literes V8-as benzinest Európában nem forgalmazzák, nekünk marad a háromliteres sorhatos benzines 340 lóerővel, és a szintén háromliteres, sorhatos dízel 265 vagy 400 lóerővel, utóbbiban 4 (!) turbófeltöltő dolgozik. A gyengébb dízellel is csak 7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára a több mint 2 tonnás terepjáró, az átlagfogyasztása pedig 7 liter alatt marad.
Alapáron jár az xDrive összkerékhajtás és a légrugózás,
amihez elektronikusan vezérelt lengéscsillapítás is tartozik. Feláras a fordulókört emberi mértékre csökkentő aktív hátsókerék-kormányzás és borulásgátlóval kiegészített dőléscsökkentő rendszer, valamint az M önzáró hátsó differenciálmű is több motorváltozathoz.
Szintén extra az X5-ből ismert, hátsó differenciálzárat és alsó védőlemezeket is tartalmazó
Off-Road csomag,
amelynek köszönhetően a vezető egyetlen gombnyomással válthat a homok-, a murva-, a szikla- és a hóüzemmódok között, miközben a hasmagasságot a légrugók segítségével változtathatja.