A Renault Clio előző, negyedik szériája nagy sikert hozott a Renault-nak: már az első évében, 2013-ban sikerült 275 ezret értékesíteni belőle, aztán később ez a szám tovább nőtt, tavaly például már 365 ezer fogyott,
Európában csak a Volkswagen Golfból adtak el többet.
Nem csoda, hogy fokozott várakozás kíséri a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó utódot, amelyről több mint egy hónappal a világpremier előtt hivatalos képeket és információkat adott ki a Renault. Az új Clio hossza 4048 mm, ami 14-gyel kevesebb a régiénél, a magasság 30 mm-t csökkent, a tömegéből 22 kilót adott le.
A feltűnő hasonlóság miatt az ötödik generáció
csak ráncfelvarrásnak tűnik, pedig vadonatúj konstrukció,
egyetlen karosszériaelem sem egyezik a régiekkel. Azért nem változtattak jelentősen a dizájnon, mert a Renault-nál úgy vélik, az előd sikerében nagy szerepet játszott a tetszetős forma. Laurens van den Acker, a Renault dizájnigazgatójának az volt az első munkája a cégnél, ezért érthető, ha ragaszkodik a bevált vonalvezetéshez.
Van den Acker bevallotta, hogy az új Clióval töltött idejének 70 százalékát nem a külső, hanem az utastér megújításával töltötte, amire szükség is volt, mert
az előző Cliót sok kritika érte a gyenge minőségű anyagok és a kusza formák miatt.
Ezúttal a jól látható és könnyen elérhető helyekre végre puha anyagokat tettek, a keményeket ügyes tervezéssel a lehető legjobban eldugták.
Az áttervezett, jobb oldaltartású ülések háttámlája karcsúbb lett, így
a hátul ülők lábtere 26 mm-rel nőtt meg
a 6 mm-rel csökkentett tengelytáv ellenére is. A 26 literrel megnövelt csomagtartó mérete a hátsó ülések helyzetétől függően 330-391 liter között változhat, utóbbi a kiskategória legjobb értéke.
Szerencsére a túldizájnolt, nehezen leolvasható műszeregység már a múlté, ezúttal egy 10 colos digitális műszerfal helyettesíti az analóg órákat, a jó felbontású képernyő megjelenítési stílusa többféle lehet.
Mivel öt régi Clióból négy a feláras, nagyobb érintőképernyővel talált gazdára, ezúttal
a kategória legnagyobb, 9,3 colos érintőképernyőjét építik be
középre, továbbra is függőleges pozícióban. Nemcsak a fényerőn, a felbontáson és a kontraszton javítottak, hanem tükröződésgátló bevonattal is ellátták az óriáskijelzőt.
Végre rájöttek a Renault-nál, hogy a klímát egy mozgó autóban vezetés közben nem szerencsés az érintőképernyőről vezérelni, ezért ehhez újra fizikai kapcsolókat kapott a Clio: az új Dacia Dusterből ismerős, kijelzőket tartalmazó tekerőgombok az érintőképernyő alatt kaptak helyet.
Megjelentek a 2-es szintű önvezető rendszerek,
a Clio képes lesz önállóan tartani a sávot és a távolságot, de parkolni is tud majd.
A motorkínálatban az egyliteres, 65 és 75 lóerős háromhengeres szívó alapmotor mellett az ugyanekkora turbós is megjelenik 100 és 130 lóerővel, de a Daimlerrel fejlesztett 1,3-ast hiába keressük. Dízelből a továbbfejlesztett 1,5 literes dCi-t lehet majd választani 85 és 115 lóerővel.
A vadonatúj hibrid hajtáslánc érkezése 2020-ra várható, ebben egy 90 lóerős benzines és egy 40 lóerős villanymotor dolgozik majd, városban főleg az utóbbi kap szerepet. Tisztán elektromos Clio nem lesz, mert az vevőket venne el a Zoétól.
A hibrid Clio 1,3 kWh-s akkumulátorát az ősszel érkező új Capturban állítólag egy 9,8 kilowattórásra cserélik, így az a modell lesz az első konnektoros plugin hibrid a kis SUV-ok között.
Az új Clio értékesítése szeptemberben indul.