Az Ami One egy kétüléses, elektromos hajtású mopedautó, ami megfelel az európai követelményeknek: a szélessége kevesebb mint 1,5 méter,
a végsebessége 45 km/óra, a tömege pedig csak 425 kg.
Több európai országban jogosítvány nélkül vagy segédmotoros jogosítvánnyal lehetne vezetni (a tömege akkumulátor nélkül nem haladja meg a 350 kilót).
A Smart Fortwo-nál is rövidebb, 2,5 méter hosszú, kétüléses autócska
fordulókörének átmérője mindössze 8 méter,
ezért szinte bárhol képes megfordulni. A 100 kilométeres hatótávolságot adó lítium-ion akkumulátor a kocsi padlójában kapott helyet, ami alacsony súlypontot és jó kezelhetőséget garantál.
A Citroën elsősorban azoknak a 30 alatti fiataloknak szánja a minit, akik már nem szeretnének autót birtokolni, de néha szükségük van egy négykerekű járműre. A tartós anyagokból megépített, olcsón gyártható Ami One elsősorban
az autómegosztó szolgáltatások kedvelt járműve lehetne,
ha gyártásba kerülne. Erre van is esély, ha tényleg gyártani kezdik, akkor olcsón fogják adni - ígérik.
A tervezők a lehető legegyszerűbb felépítésre törekedtek,
ezért mind a négy oldalon azonos karosszériaelemek és küszöbök vannak, a két lökhárítón kívül a két ajtó is felcserélhető egymással (a vezetőé visszafelé nyílik), kívülről nyitható csomagtartó nincs, az utasülés nem mozgatható.
A 18 colos kerekeket befogadó kerékjáratok formája is megegyezik mind a négy keréknél, a márka és típusjelzés-feliratok matricák, a hátsó lámpákban mindössze 2-2 LED világít.
Belül nincs hagyományos műszerfal vagy navigáció,
a tulajdonos okostelefonjáról tükrözi ki a képet az érintőképernyőre, sőt, a Head Up Display-re is,
természetesen hangutasításokkal is elboldogul az Ami One. Az ablakokat és a vászontetőt kézzel kell mozgatni, akárcsak a régi Kacsában.