Leszokott a gázolajról, és végre a szürkeségről is - Toyota RAV4 Hybrid menetpróba

Toyota RAV4 gyári (2019)
Vágólapra másolva!
A Toyota RAV4 nem igényelt nagy átalakítást, hiszen viszik, mint a cukrot. A japánok ezért úgy cserélték ki az utolsó csavarig az egészet, hogy a koncepció ismerős maradjon, csak az unalmas csomagolás helyett legyen markánsabb formája. Dízel viszont mostantól nem kerreg az orrában.
Vágólapra másolva!
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)

Nincs miért panaszkodni a Toyotánál, az európai piacon jól teljesítenek. 2018-ban átlépte a Toyota-Lexus páros az egymilliós darabszámot az öreg kontinensen, és ennek majdnem fele (480 ezer) hibrid hajtáslánccal talált gazdára. Ennek egyik mozgatórugója a RAV4, pedig a kifutó, negyedik generáció már 2012 óta velünk van, és ennyi idő után eddig mindig lecserélték az aktuális szériát – most is eljött hát a váltás ideje.

A cél: végre ne legyen láthatatlan

Nemzetközi bemutatóján jól felszerelt hibrid változatokban vezethettük az új, ötödik generációt, de érdekes lesz majd a benzines alapmodell is. A „Recreational Active Vehicle with 4WD” nevet „Aktív szabadidő eltöltésére alkalmas, négykerék-meghajtású járműnek” lehetne fordítani, még jó, hogy inkább a RAV4 rövidítés terjedt el.

1994 óta folyamatos világsiker, a Toyota 180 országban árulja,

és már 9 milliónál jár a számláló így a 25. születésnapra, ebből nagyjából 2 milliót vett fel Európa.

Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)

Vannak, akik az egész szabadidőautó-divat megteremtőjét látják benne (persze a gyár is), ám nem lehet a babérokon csücsülni, hiszen mostanra irdatlan tülekedés alakult ki a számtalan SUV között. Ez a kategória, a neve ellenére, mára a családok kedvence lett, és nem is akart ezzel szembemenni a japán vezetőség, csak annyit kértek a tervező brigádtól: legyen látványosabb, egyedibb az új RAV4. Az eredmény talán nem fog mindenkinek tetszeni, de az biztos, hogy a megfelelő színben feltűnő.

Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 gyári (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)
Toyota RAV4 menetpróba (2019)

Én is tudnék vitatkozni új RAV4 formájáról; profilból, főleg a C oszlop kialakításáról a Volvo XC40 jut eszembe – pedig más a kettő, és a svéd valahogy arányosabb.

A kerékjáratok tört ívéről a közelmúlt néhány Jeepje ugrik be,

és akkor még a motorháztető élénél látható álszellőzők kérdését nem is boncolgattuk. Azért nem rossz az összhatás, és ha visszafogott színben választjuk, nem a Selection kéttónusú, harsány fényezésével, akkor nagyrészt rejtve maradnak ezek az elemek.

Megérkezett a digitális visszapillantó

Nemcsak a forma újult meg, műszakilag is teljesen friss a RAV4. A Toyota új TNGA padlólemezére húzták fel, akárcsak a nemsokára elérhetővé váló Camryt is. Lássuk a számok nyelvén! 10 mm-rel alacsonyabb, de ugyanennyivel szélesebb, mint az előd. A tengelytáv 30 mm-t nőtt, miközben a teljes hossz csökkent 5 mm-t, a túlnyúlások faragásával. Jellemző a kocsi célközönségére, hogy a sajtóanyagban olvasható legelső adat a csomagtéré, és van is mire büszkének lenni.

Tágas a csomagtartó, ba oldalon utazik a JBL hifi mélynyomója. Hétüléses változatot egyelőre nem terveznek belőle Forrás: Toyota

Kalaptartó alatt 580 literbe pakolhatunk, a padló forgatható (egyik oldala szőnyeg, a másik pedig lemosható műanyag), de gumitálcát is kérhetünk bele,

a hátsó üléstámlák két fokozatban állítható meredekségűek,

a csomagtérajtó pedig lehet elektromos. Sőt, az is a pakolást segíti, hogy rendelhető kamerás középső visszapillantó tükör, így akkor is láthatunk hátra, ha plafonig raktuk a csomagteret.
Állítólag az utastérben is nőtt a hely, ezt majd egy későbbi teszten azért próbálgatni kell.

Megszokást igényel a kamera képe, mert széles és alacsony sávot mutat, főleg parkolásnál hasznos. Simán átkattinthatjuk klasszikus tükörré Forrás: Toyota

Elöl mindenesetre kényelmesen el lehet férni, a középkonzol talán kicsit már pazarlóan széles lett, amit direkt csináltak, a Land Cruiser macsóságát akarták megidézni. Előnye, hogy nőtt a telefontartó polc, tehát kifejezetten nagy készülékek is elférnek rajta, ráadásul most már indukciós töltést is tud. Elöl három, hátul két USB-csatlakozót lelhetünk töltéshez, és felszereltségtől függően hűtött-fűtött bőrülések, JBL hifi és nyitható panoráma üvegtető kényeztetheti az utasokat.

Lehet 4x4 is, de kardántengely nélkül

Arra is komoly hangsúlyt fektettek a Toyotánál, hogy az utastéri formák, illetve a tapintásnak kitett anyagok minőségi hatást keltsenek, ami a kipróbált magasan felszerelt kivitelben tényleg sikerült is.

Különösen a klímakonzol gumírozott tekerői tetszettek,

olyan érzés, mint valami komoly gépet tekergetni, pedig csak a hőfokot állítom. Középre a benzineseknél kézi váltókar vagy fokozat-előválasztó kerül, a hibrideknél pedig csakis utóbbi – a menetpróbán ilyet vezettünk.

Az alapmodellben több lesz az egyszerűbb műanyag, de azt ígérik, ott sem fogjuk rosszul érezni magunkat, a minőségérzet pedig sokat javult. Nagy tempónál is csendes, leszámítva a jókora külső tükrök szélzaját Forrás: Toyota

A rendszer a villanymotor mellett továbbra is 2,5 literes belső égésűt használ, de ez új fejlesztésű, így a kocsi erősebb egy kicsit. Elsőkerék-meghajtású változatként a hibrid 218 lóerős rendszerteljesítményt nyújt, ha viszont kifizetjük a 4x4-hajtás 800 ezer forintos felárát, akkor 222 lóerőt kapunk, egy decivel kisebb szabványos átlagfogyasztás mellett (4,4 l/100km).

Alaposan felszerelt ugyan az Executive, de megmarad Toyotának – a valódi prémium-életérzést a Lexus vevőinek hagyják a japánok Forrás: Toyota

Ez úgy lehetséges, hogy az AWD nem kardántengelyt, hanem egy plusz hátsó villanymotort kap, amivel nagyobb az elektromos teljesítmény; a hasa pedig burkolt, ami javítja a légellenállását. Tisztán elektromosan 120 km/h, míg

benzint is bevetve 180 km/h a végsebesség,

a gyorsulás százra pedig 8,4 másodperc első-, illetve 8,1 a drágább összkerékhajtású változatnál. Állítólag sokat tettek a Toyota hibridek kellemetlen orgánumának javításáért, ezt azonban az első próbaút nem egészen igazolta.

Cikkünk folytatódik, kérjük, lapozzon!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!