Hiába volt régen az a 2007-es, utolsó Forma-1-es bajnoki cím, a Ferrari műszaki kompetenciájához nem férhet kétség, de amióta megszakították a kapcsolatot a Pininfarina dizájnstúdióval, az autóik megjelenése sajnos egyre több kívánnivalót hagy maga után.
Itt van például ez az új középmotoros, az F8 Tributo, amelynek arányai a 488 GTB-hez hasonlóan még mindig a pont tíz éve bemutatott, Pininfarina által tervezett 458 Italiáról származnak. Mintha nem új modellről, csak egy újabb ráncfelvarrásról lenne szó. Persze a turbómotor fokozott hűtési igénye miatt időközben a légbeömlőket megnövelték,
de az összkép így is nagyon ismerős, főleg profilból.
A motort láthatóvá tévő átlátszó, Lexanból készült fedél bordás kialakításán látszik, hogy a Ferrari még a legendás F40-hez is visszanyúlt, hogy valami emlékezeteset tudjon alkotni, de ezen, és
a farkiképzésen is csak az izzadságszag érződik, nem pedig eredetiség és a jó ízlés.
Még a négy kerek hátsó lámpát is visszahozták, hogy meglegyen a vizuális kapcsolat a „Magnum Ferrariként" ismert 1975-ös 308-as GTB-vel, de valahogy ez a lépés sem sült el tökéletesen. Persze lehet, hogy csak az én szememet bántja a négy piros LED karika.
Az orr-rész kialakítása pedig azért lett fura, mert a 488 Pista után
az F8-ba is beletették a Forma-1-ből származó S-csatornát, ami állítólag sok leszorítóerőt hozott.
A dizájn talán legjobban sikerült részei az arckifejezést meghatározó, Portofinóra emlékeztető vízszintes fényszórók, és a hatalmas könnyűfém felnik, amelyek csillag mintázata egy kicsit meg van csavarodva, mintha a fém meghajlott volna a kerékagy perdületétől.
Nos, az újdonság menetteljesítményeit ismerve kis túlzással talán még ez is előfordulhat, hiszen az F8 Tributo álló helyzetből
2,9 másodperc alatt éri el a 100, 7,8 alatt a 200 km/órát,
a végsebessége pedig 340 km/óra.
Az üresen 1,33 tonnás, alumínium vázra épülő olasz sportkocsi hajtásáról az elődből ismert 3,9 literes dupla turbós V8-as gondoskodik, de
a teljesítmény 670-ről 720 lóerőre nőtt,
ami pont annyi, mint az 488 Pista, vagy a legfontosabb konkurens, a McLaren 720S esetében.
A 770 Nm-es nyomaték alacsony fordulatszámon, az alsó sebességfokozatokban nem áll teljesen rendelkezésre, hogy a feltöltött V8-as a pörgős szívómotorok lineáris erőleadását utánozza, és, hogy legyen miért belekergetni a 8000-nél kezdődő piros mezőbe a fordulatszámmérőt.
A Forma-1-es tapasztalatokat felhasználva fejlesztették tovább a kontrollált farolást nagyban megkönnyítő tevő Side Slip Angle Control, valamint a kizárólag Race üzemmódban aktiválható, a tapadáshatáron a kezelhetőséget javító Ferrari Dynamic Enhanced elektronikus rendszereket.
A jövő heti Genfi Autószalonon bemutatkozó F8 Tributo ára várhatóan 70-80 millió forint között lesz valahol, természetesen opciók nélkül.