Az SF90 az újgenerációs Ferrari modellek első képviselője, és a második új modell a 2019-re bejelentett ötből. Az első idei újdonság, a tavasszal bemutatott F8 Tributo bizonyos körökben csalódást keltett, mert lényegében csak a 488 GTB frissített változatát tisztelhettük benne. Azonban a színfalak mögött
a cég már keményen dolgozott az újgenerációs modellek első darabján,
ami sok tekintetben mérföldkő a Ferrari történetében.
1000 lóerős összteljesítményével és 2,5 másodperces százas sprintidejével az SF90 Stradale a valaha volt legerősebb, legfürgébb, leginnovatívabb Ferrari, és egyben a cég első plug-in hibridje is (a LaFerrari is hibrid volt, de nem lehetett külső forrásból tölteni).
A négyliteres, 780 lóerős, 800 Nm nyomatékú, 8000-es fordulatig pörgethető turbós V8-as benzinmotornak nem kevesebb, mint három villanymotor segít be a hajtásba. Pont olyan az elrendezés, mint a Honda NSX-é: egy villanymotor a középre beépített motor és a váltó között hátul, kettő pedig az első tengelynél található,
vagyis az autó összkerékhajtású.
Az elöl lévő két villanymotornál megvalósul a nyomatékvektor-szabályozás, vagyis kanyarban a külső kerék kap több nyomatékot.
Egy kompakt, 7,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból nyerik az áramot a villanymotorok, ezt külső forrásból is lehet tölteni, de a benzinmotor is képes rá. Tisztán elektromos üzemmódban, hang nélkül 26 km-t tud megtenni az SF90 elsőkerék-meghajtással, vagyis pont jogosult lesz nálunk a számtalan kedvezményt adó zöld rendszám viselésére (25 km-es hatótávtól jár a konnektoros hibrideknek).
Az új nyolcfokozatú dupla kuplungos váltó 20 százalékkal kisebb, 7 kilóval könnyebb, de 30 százalékkal gyorsabb a cég régi hétfokozatújánál, ráadásul 8 százalékkal a fogyasztást is mérsékli. Úgy tudták csökkenteni a méretét és a tömegét, hogy
a hátramenetet kivették belőle, a tolatást ugyanis már a villanymotorokkal oldja meg az új Ferrari.
Négy üzemmódot kínál a kormányon lévő e-Manettino kapcsoló: tisztán elektromos, hibrid (ez az alapbeállítás), teljesítmény és időmérő. Utóbbiban adja le a legnagyobb teljesítményt a négy motor, de ezt csak korlátozott ideig lehet kihasználni.
Ebben az üzemmódban 2,5 másodperc alatt sprintel a kocsi 0-100 km/órára,
és 6,7 másodperc alatt tud 0-200 km/órára gyorsulni, a szériaautók közül csak az 1500 lóerős Bugatti Chironnak van még ennél is kevesebb időre szüksége ehhez.
Az SF90 Stradale végsebessége 340 km/óra, ami nem rekord a cég történetében, mert ennél a 963 lóerős LaFerrari gyorsabb volt 9 km/órával. Viszont a cég tesztpályáján, Fioranóban az újdonság egy kör alatt 64 métert ver az öt éve bemutatott régi csúcsmodellre.