A BMW Vision M NEXT tanulmány egy szénszál karosszériás, hálózatról tölthető, középmotoros sportkocsi képét vetíti előre, amely már
egy-két éven belül limitált szériás gyártásba kerülhet,
még az i8 második generációjának érkezése előtt. A két hibrid sportautó valószínűleg sok ponton egyezik majd, de az M modellt a teljesítményre, az i8-at viszont inkább a hatékonyságra hegyezik majd ki.
A BMW-nek azért is szüksége van egy dedikált M-modellre, mivel az Audi és a Mercedes sportrészlegének is van már ilyen, polgári változat nélküli, önálló autója (R8, illetve GT), így ezen a téren lemaradásban van a konkurenciához képest.
Az olyan dizájnmegoldások, mint az alacsony vonalvezetésű, ék alakban megrajzolt sziluett, a jellegzetes ezüst-narancs-fekete fényezés és a sirályszárnyas ajtók megmaradhatnak a szériaautón is, akárcsak a hátsó lámpákban elhelyezett két BMW embléma, amelyek egyértelműen a 41 éve gyártott M1-re utalnak.
A formán kívül valószínűleg a konnektoros hibrid hajtáslánc sem változik már sokat a gyártásig: az első és hátsó tengelyén egy-egy elektromos motor dolgozik, de szükség esetén a hátsó tengely meghajtásába egy kétliteres, négyhengeres turbós benzinmotor is be tud kapcsolódni.
A 600 lóerőnyi maximális rendszerteljesítmény
az összkerékhajtással 3 másodperc alatti gyorsulást eredményez, a végsebesség eléri a 300 km/órát, vagyis jóval gyorsabb, mint a mai i8.
Tisztán elektromos módban viszont jóval lassabb lehet a Vision M NEXT, és
csak 100 kilométer a hatótávja,
de a zöld rendszám ettől még jár majd neki. Az előzéseknél hasznos BOOST+ üzemmód egyetlen gombnyomással elérhető többlet-teljesítményt ad, hasonlóan a Forma-1 régi KERS technológiájához.
A tanulmányautó új fejlesztésű benzinmotorja hamarosan egyéb M modellekben is megjelenik majd, gyaníthatóan ez hajtja majd az új 1-es sorozat sportváltozatát is, ami a Mercedes A 45 AMG vetélytársa lehet.
A vezető és az autó közötti állandó,
interaktív kapcsolatért a vezető előtti három vizuális felület felel.
Az első a két kisebb kijelzővel dolgozó, vízszintesen elrendezett kormány, a második a kormányt körülölelő, ívelt üveglapra vetített kijelző, a harmadik pedig a teljes szélvédőre vetített, kiterjesztett valóságot is magába foglaló Head-Up kijelző.
A vizuális felületeken
kijelzett információk az autó sebességéhez igazodnak:
az intelligens technológia a haladás tempójának emelkedésével párhuzamosan az adott vezetési szituáció szerint egyre relevánsabb információkat egyre inkább a vezető látómezejének középpontjába vetíti.