Kiderült, melyek a világ legértékesebb autómárkái - meg fog lepődni

autókereskedés, autóhitel
Budapest, 2013. szeptember 7. Autókereskedő egy autót mutat egy érkelődőnek a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 7-én. MTI Fotó: Kovács Tamás
Vágólapra másolva!
Összességében veszített globális gazdasági jelentőségéből az autóipar, a Toyota azonban őrzi iparági elsőségét a világ legértékesebb márkáit rangsoroló összeállításban.
Vágólapra másolva!

Idén is összeállította a BrandZ Top 100 listát a piacelemzésekre szakosodott Kantar Millward Brown szervezet. Az autógyártók megfogyatkoztak a felsorolásban: míg tavaly öt autógyártó szerepelt a száz legértékesebb vállalat között, idén mindössze hárman fértek be az illusztris csoportba.

Ez egybevág azzal a tizedik éve tapasztalható trenddel, amelyben

az autóipar az összes gazdasági terület közül a legnagyobb visszaesést mutatja:

míg a szórakoztató technológiák 345, a luxuscikkek 304, a kiskereskedelmi szolgáltatások 276 százalékkal növelték márkaértéküket, a Brandz Top 100 cégei pedig átlagosan 141 százalékkal érnek ma többet, mint egy évtizede, az autóipari szereplők értéke 32 százalékkal csökkent ugyanezen idő alatt.

A Toyota legjobb autógyártóként a százas toplista 41. helyén áll, a Mercedes-Benz az 54., a BMW az 55. helyen végzett.

A Ford és a Honda tavaly még fent voltak a listán, idén már nem fértek fel a százas listára.

Forrás: Smarter Media

A tíz legértékesebb autómárka összesített márkaértékét a Kantar 139,7 milliárd dollárra teszi. Ez hét százalékkal kevesebb, mint tavaly.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!