Az eddig világszerte több mint 13,7 millió hibrid elektromos autót (HEV) értékesítő japán autógyártó a világ legnagyobb akkumulátorgyártójával, a kínai CATL-lel és a szintén kínai BYD elektromos autógyártóval megkezdett együttműködése révén öt évvel az eredetileg tervezett 2030-as céldátum előtt, 2025-re el kívánja érni az évi 5,5 millió darabos részben vagy teljesen elektromos értékesítést. Ebből közel egymillió darabot tehetnek majd ki a zéró emissziójú akkumulátoros elektromos (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos (FCEV) autók.
Ezzel párhuzamosan a Toyota megerősítette a 2020-as évek elejére várható minimum 10 új akkumulátoros elektromos Toyota és Lexus bemutatását, és bejelentette úgynevezett ultra-kompakt modelljeinek 2020-tól történő érkezését.
Valószínűleg ezeknél is fontosabb ugyanakkor az sztenderdizált akkumulátorokra alapozott EV-ökoszisztémára vonatkozó bejelentés, amelynek révén az újrahasznosítható akkumulátorok a vállalat és versenytársak elektromos autói mellett számos területen erőforrásul szolgálhatnak.