A netre felkerült, egy olasz autós fórumról származó álcázatlan fotókból az derül ki, hogy sokat visszavettek a merészségből az Alfa Romeo formatervezői a tavasszal, Genfben kiállított Tonale tanulmányautóhoz képest. A kompakt SUV szériaváltozatán
sajnos csúnyábbak a fényszórók és a hátsó lámpák, mint a tanulmányautón,
viszont legalább az alapforma megmaradt olyan jónak, amilyen volt.
Az sem tesz jót a megjelenésnek, hogy a hátsó szélvédőt nagyobbra, a 21 colos kerekeket viszont kisebbekre cserélték, az újak szinte lötyögnek a kerékjáratokban, még a telefontárcsázós dizájn sem menti meg őket. Egyébként
a Tonale szériaváltozata jövőre mutatkozik be,
talán ismét a Genfi Autószalonon, az első példányok 2020 közepén jutnak el a vásárlókhoz.
A Stelviónál egy mérettel kisebb, kb. 4,5 méter hosszú szabadidő-autó szintén egy olasz hágóról kapta a nevét, de ennél sokkal fontosabb, hogy ez lesz az Alfa Romeo első zöld rendszámos autója, ugyanis
plug-in hibridként is meg lehet majd venni.
Vélhetően a Jeep Renegade nemrég bejelentett, 240 lóerős hibrid hajtását kapja majd meg, amelyet egy 1,3 literes benzines turbómotor és egy villanymotor kettőse alkot.
Az Alfa Romeo igazgatója, Roberto Zerbi arra számít, hogy
a Tonale lesz a márka legnagyobb darabszámban eladott autója.
Rá is férne a siker az olasz gyártóra, mert igen messze vannak a korábban előirányzott évi 400 ezer autótól, tavaly mindössze 150 ezret sikerült értékesíteniük világszerte.
„Több más újdonságunk bevezetése után arra számítunk, hogy 2024-re az autóink 80 százalékban lefedik majd az európai vásárlók igényeit, ami sokkal erősebb pozíciót jelentene számunkra a jelenleginél" – nyilatkozta az Autocarnak a menedzser.
Az Alfa Romeo már korábban bejelentette, hogy 2022-ig a Tonale-on kívül bemutat majd még egy SUV-ot (nagyobbat, mint a Stelvio), ezen kívül érkezik a kompakt Giulietta utóda, a frissített Giulia, valamint két új kupé, a GT4 és a 8C is.