A Peugeot 208 négycsillagos eredménye azért is meglepő, mivel elődje, ami kevesebb biztonsági technológiát tartalmazott alapáron, 2012-ben még maximális öt csillagot kapott. Persze az utód gyengébb szereplése annak is köszönhető, hogy időközben szigorodtak a feltételek az öt csillag eléréséhez, a két autó közül szinte biztos, hogy az újabb véd jobban.
Bánkódhat a Peugeot, mert az új 208 generáció
nagyon közel állt ahhoz, hogy most is öt csillagot szerezzen,
egyedül a gyalogosvédelem szintje maradt el az ötcsillagos szinttől. A törésteszten ugyanis kiderült, hogy a szélvédő töve és az A-oszlopok környéke túl kemény, nem nyújt elég védelmet az elgázolt gyalogosoknak.
Az ostorcsapás-jellegű sérülések elleni védelem sem tökéletes, mert a hátsó ülésen, középen utazók nyaka a rossz megsérülhet egy hátulról érkező ráfutásos ütközés során, itt ugyanis nem minden változat tartalmaz fejtámlát. Ehhez jön még, hogy frontális, teljes átfedéses ütközésnél a vezető mellkasának védelme is csak közepes. Ezek után az Opelnél is aggódhatnak, ugyanis az új Corsa a 208-as technikájára épül.
A Jeep Cherokee messzebb volt az öt csillagtól, mint a Peugeot, de végül ő is négy csillagot kapott. Minden területen átlagos/jó teljesítményt nyújtott, de még így is sokkal biztonságosabb, mint a Wrangler.
A BMW nem hibázott, a fronthajtású 1-es és a hátsókerék-meghajtású 3-as is a maximális eredményt érte el. Ugyan az 1-esnél csak az első ülések fejtámlái nem védtek megfelelően,
a 3-as viszont a legjobb eredményt érte el a tavaly bevezetett új szabályrendszerben.