A régi klasszikus autók modern változataira specializálódott Obendorfer
az egyik legismertebb magyar autó-formatervezőnek számít,
hiszen korábban többek között elkészítette már a BMW CS, Fiat 127, a Fiat 600, a Citroën Type H, a Renault 5 és a Volkswagen T1 mai interpretációját is, amelyek nagy nemzetközi visszhangot váltottak ki.
Legújabb munkája, az Icon E
a Mercedes 1968 és 1976 között gyártott legendás „állólámpás" típusának, a W115-ös sorozatnak állít emléket,
amely a tartósságával, eleganciájával és kényelmével írta be magát az autóipar történelemkönyvébe (a W114-es kódnév a hat, a W115-ös négyhengeres modelleket jelölte).
Természetesen
az álló fényszórók nem hiányozhattak a modern változatról sem,
hiszen ez volt a típus védjegye, amiről még a laikusok is azonnal felismerték. Obendorfer úgy képzelte el az Icon E-t, hogy az aktuális, 2016 óta piacon lévő, 10. generációs E-osztály technikájára épülne, ezért a legfontosabb méretadatok, a hossz, a szélesség, magasság, a tengely- és nyomtáv megegyeznek a két autón.
Az volt a célom, hogy a "visszafogott luxus" kissé ellentmondásos koncepcióját hivalkodásmentesen felélesszem egy kényelemre hangolt autón keresztül, amelyet tiszta vonalak, kiegyensúlyozott arányok, és gondosan kezelt felületek jellemeznek.
"A projektem emellett tisztelgés a Mercedes történetének két jelentős dizájnfőnöke előtt is:
Paul Bracq
10 éven át vezette a Daimler-Benz sinderfingeni dizájnrészlegét, ezalatt többek között olyan típusokat tervezett, mint a W115.
Bruno Sacco
pedig 1975 és 1999 volt a gyári stúdió vezetője, a 80-as években az ő irányításával készült, időtlen szépségű Mercedes modelljei is igazi inspirációval szolgáltak az Icon E számára" – írta Obendorfer saját honlapján.