Olasz fűszertől lett igazán tüzes az MX-5 klub rémálma – Abarth 124 Spider teszt

Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Vágólapra másolva!
Az Abarth 124 Spider egy autóipari best of válogatásnak is felfogható, hiszen az olasz dizájnt japán technikával és gyártással kombinálja, erős és modern turbómotorja van, jó a hangja, hátul hajt, van benne sperrdiffi, és a teteje is nyitható. Minden együtt van tehát, ami egy autós szívét elcsavarhatja, csak az árlistára nem szabad ránézni, mert akkor elillan a varázs.
Vágólapra másolva!
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest

Az Abarth 124 Spider valójában nem más, mint a két éve nálunk is tesztelt Fiat 124 Spider felpaprikázott változata, ami meg nem más, mint a Mazda MX-5 olasz ruhába öltöztetett testvére. Kicsit zavaros? Akkor jobban kifejtem.

Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest

Pár éve a Fiat és a Mazda megállapodott abban, hogy a negyedik generációs (ND) MX-5 technikát felhasználva az olaszok is készítenek egy roadstert, amit a Mazda Hirosimában lévő gyárában, az MX-5-tel egy gyártósoron raknak össze.

Mindkét cég nyert az üzlettel,

a Mazda visszakapott valamit a fejlesztési költségekből és jobb kapacitáskihasználtsággal üzemeltetheti a gyárát, a Fiatnak meg lett egy sportautója sokkal kevesebb pénzből, mint amennyibe egy önálló modell kifejlesztése került volna.

Piros kupakkal zárták le a vonószem helyét a hűtőmaszkban Fotó: Csudai Sándor - Origo

Az 124-es és az MX-5 között két nagy különbség van:

az egyik a külső dizájn (a Fiaté az 1966 és 1974 között gyártott eredeti 124 Spiderre emlékeztet), a másik a motor: a Mazdában pörgős szívómotorok, a Fiatban (és az Abarthban) turbós 1,4-esek dolgoznak, ami alapvetően eltérő karaktereket eredményez. A szívómotor jobban szereti a pörgetést és élénkebben reagál a gázra, a turbós viszont nyomatékosabb, ezért a középső fordulatszám-tartományban jobban húz.

Miben jobb az Abarth a Fiatnál?

Természetesen a 170 lóerős Abarth nem csak a teljesítményben és a tükröződésmentes fényezésben (matt fekete a motorház és a csomagtérfedél) különbözik a 140 lóerős Fiat 124 Spidertől. Ha jobban megnézzük, látható, hogy agresszívebb megjelenésű lökhárítókat is kapott, a lemezek alatt pedig toronymerevítőt, önzáró differenciálművet, Bilstein lengéscsillapítókat, Brembo első fékeket és „Record Monza" fantázianevű sportkipufogót is találunk.

Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest

A Fiat, a Mazda és az Abarth közül egyértelműen utóbbi a legfókuszáltabb, legsportosabb, ami az árán is látszik,

de erről majd a cikk végén írok. Igaz, 2018-ban az MX-5 is kapott egy frissítést, amitől 184 lóerőre nőtt a kétliteres motorjának teljesítménye, így már ugyanolyan fürgén, 6,8 másodperc alatt gyorsul százig, mint az Abarth.

10-ből 9-en nem tudják, hogy milyen autót látnak, még akkor sem, ha megnézik a skorpiós emblémát Fotó: Csudai Sándor - Origo

Kellett a nyomaték

Viszont amiben még az új MX-5 sem tud versenyezni a 124-essel, az a rugalmasság: amíg a japán roadster szívómotorja 205 Nm-t présel ki magából, addig az olasz turbósa

250 Nm-t ad le.

Talán a kb. 20 százaléknyi különbség leírva nem tűnik túl soknak, egy 1060 kilós autónál ez már igencsak érezhető, pláne, hogy a magasabb nyomaték jóval alacsonyabb fordulaton (4000 helyett 2500-nál) jelentkezik.

Toronymerevítők fokozzák a karosszéria merevségét, az 1,4-es turbómotor valószínűleg könnyen tuningolható Fotó: Csudai Sándor - Origo

A 124-es így kevesebb váltással vezethető, ráadásul

a turbómotor a farolásokat is segíti,

mivel már a középső fordulatszám-tartományban is elég erős ahhoz, hogy a hátsó kerekek tapadását erőlködés nélkül megszűntesse.

Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest

Természetesen a turbómotornak hátrányai is vannak, például nem érdemes tiltásig pörgetni, mert felül kezd kifogyni a szuszból,

a turbólyuk pedig hatalmas:

2500-as fordulatszám alatt, amíg nem tölt a turbó, annyira gyenge, hogy ha lassan gurulva korán kettesbe kapcsolunk, még az a csúfság is megeshet velünk, hogy lefulladunk.

Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest

Viszont a gázreakciók egy turbóshoz képest élénkek, főleg akkor, ha benyomjuk az MX-5-ből hiányzó Sport gombot a váltókar mellett.

Ezután úgy viselkedik a kocsi, mintha benyomott volna egy frissen főzött dupla ristrettót,

de abból a fajtából, amiben megáll a kanál. Állandó örömforrás, amikor a gázpedállal visszaváltáskor sarokkal gázt adunk, hogy stabilizáljuk a kocsi farát. Szerencsére a fékpedált és az alul felfüggesztett gázt úgy helyezték el, hogy ez még az olyan amatőröknek se legyen nehéz, amilyen én vagyok.

Veszettül szól

Ami a pörgős motorral kapcsolatban még figyelemreméltó, az a hangja. Nem is annyira a mechanikai zajok vagy a turbó fütyülése, hanem sokkal inkább a kis ellenállású kipufogóból érkező mély morgás. Már alapjáraton is izgalmasan bugyog az 1,4-es, mintha nagyobbnak akarna tűnni, mint amekkora valójában.

Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest
Fiat Abarth 124 Spider, autófotózás, 2019.04.01, Budapest

De a politikailag tökéletesen inkorrekt, versenyautós hang egyúttal azt is eléri, hogy ne vegyük túlságosan komolyan az apró roadstert, pláne, amikor alkalomadtán

géppuska-ropogásra emlékeztető durranások hagyják el a négy csővéget.

Nyitott tetővel lesz teljes az élmény, de csukottan a vászontető sem vesz el belőle sokat, mivel alig szigeteli a hangot. Autópályán épp ezért igen fárasztó az utazás, de ezt a kocsit nem is oda tervezték. Vadulással akár 15 literre is fel lehet tornászni a fogyasztást, de országúton 6-7 literrel is el lehet járni, az ilyen kétarcúság a benzines turbómotorok sajátja.

A cikk folytatódik a második oldalon.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!