A belső schengeni határokon át elsősorban
Ausztria és Szlovákia felől érkeznek Magyarországra
az Európai Unióban megengedettnél nagyobb tengelyterhelésű vagy össztömegű áruszállító járművek.
A Magyar Közút 22 helyen 32 mérőállomást működtet és továbbiakat is telepít, a tranzitútvonalak lefedettsége csaknem 100 százalékos. Az útburkolat alá épített berendezéseken évente 3,5 millió kamion halad át.
A gyanúsakat félreterelik, megmérik és szükség esetén tájékoztatják az adóhatóságot
vagy a rendőrséget, mert a Magyar Közút nem szedhet bírságot.
A túlsúlyos, valamint a túlméretes szállítmányok legális közlekedtetéséhez tavaly 130 ezer engedélyt adott ki a cég, az ezért kiszámlázott 1,1 milliárd forint eljárási költséget a saját működésére fordíthatja.
Szerencsi Gábor, a Magyar Közút igazgatója a Világgazdaságnak kifejtette, három okból kell szabályozni a túlsúlyos járművek közlekedését: az úthálózat állagának megóvása, a versenysemlegesség fenntartása és a közlekedésbiztonsági kockázatok csökkentése érdekében.