Nem kellett sokat várni a tavaly év végén bemutatott, nyolcadik generációs Volkswagen Golf sportváltozataira, a Volkswagen ugyanis a március eleji Genfi Autószalon előtt már leleplezte őket.
A klasszikus sportmodell, a GTI receptje nem sokat változott: az EA888-as kétliteres turbómotor hajtja hatfokozatú kézi vagy hétfokozatú dupla kuplungos automata váltón keresztül az első kerekeket. A korábban felárért adott Performance Pack-ot alapárassá tették, így
a teljesítmény 230-ról 245 lóerőre, a nyomaték 350-ről 370 Nm-re emelkedett,
és nem kell felárat fizetni az önzáró differenciálműért és az erősebb fékrendszerért sem. Még idén érkezik majd egy 290 lóerős fronthajtású sportváltozat is, ami a Golf GTI TCR utóda lesz, a 300 lóerőnél erősebb Golf R pedig 2021-re várható.
A kétliteres dízelmotorral hajtott, kizárólag DSG váltóval kapható Golf GTD teljesítménye 184-ről 200 lóerőre, a nyomatéka 380-ról 400 Nm-re emelkedett. Nem kell aggódni az emisszió miatt, a TDI motor NOx kibocsátása ugyanis az új kipufogógáz-kezelő rendszernek (két SCR katalizátor, dupla AdBlue befecskendezés) köszönhetően 80 százalékkal csökkent. Ez a változat a hosszútávfutó a sportos Golfok triójában, mivel több mint 800 km-t tud megtenni egy tankkal.
A konnektoros hibrid GTE a környezetbarát alternatíva a GTI helyett, hiszen azonos rendszerteljesítmény mellett kisebb fogyasztást és zöld rendszámot kínál. Az 1,4 literes benzinmotor és a villanymotor összesen 245 lóerőt tud leadni, a rendszernyomaték 400 Nm. A régi GTE-hez képest 50 százalékkal, 13 kWh-ra növelték az akkumulátor kapacitását, ami
60 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé
ideális esetben. A GTE akár 130 km/órával is tud menni csak villanymotorral, de ekkor jóval kisebb a hatótávja.
Mindhárom GT modell azonos hangolású futóművet kap hátul is független többlengőkaros felfüggesztéssel és 1,5 centis ültetéssel.
Az igazi újdonság a Vehicle Dynamics Manager rendszer,
amely a fékekkel működő elektromos differenciálzárat (XDS) és a feláras adaptív lengéscsillapítókat vezérli és felügyeli, ami állítólag a kényelem és a sportosság szempontjából is előnyös.
Mint a normál Golfnál, a sportmodelleknél is közvetlenebb lett a kormányzás, és állítólag több visszajelzés is érkezik a vezetőhöz. A GTI alapáron kapja meg a 10,1 colos érintőképernyőt, (a GTD-hez és a GTE-hez csak 8,25 colos jár), és kap egy külön grafikát a digitális műszerfalára is, amely a fordulatszámmérőt helyezi a középpontba.
Kívülről az egyedi lökhárítók, a másfél centis ültetés, a tetőszpojler, a dupla kipufogó és a piros féknyergek különböztetik meg a sportmodelleket a mezei Golfoktól. A GTI piros, a GTD ezüst, a GTE kék díszcsíkokat kap a karosszériájára, a hűtőmaszk mögött végighúzódó LED-csík mindegyiken ott van.