Némiképp meglepő módon, de kétségtelenül hatásosan indította útjára 2020-as elektromos kampányát a Ford. Az amerikai óriás Londonban jelentette be, hogy Európában felkapcsolja a villanyt. Vagyis ezentúl minden új személyautóhoz választható lesz valamilyen részben elektromos hajtásmód. Globális szinten
11 milliárd dollárt fektetnek az elektromos átállásba.
A Ford arra számít, hogy 2022 végére az eladott autónak a felében lesznek hibrid és elektromos hajtásláncok.
A Mustang Mach-E és a Transit E formájában
két tisztán elektromos hajtású nagyágyú is érkezik.
Igaz, a furgon csak a kivetítőkön létezett, a Mustang terepkupé azonban olyannyira ott volt, hogy az amperszag az egész sajtóbemutatót áthatotta.
A Ford nem csak a helyszínválasztással és a nagyszabású terveinek bejelentésével igyekezett emlékezetes premiert köríteni az általános villamosításnak. Legalább két olyan közjátékot is beiktatott a programba, melyek alatt tényleg elállt az ember lélegzete. Mindkettő a Mustang Mach-E menetdinamikai jellemzőit hivatott kihangsúlyozni, nem is akárhogyan.
Először is a Hyde Park egyik mélygarázsában rögtönzött gyorsulási pályát alakítottak ki.
A kipufogógázzal nem kellett foglalkozni,
és a felszínen amúgy is a doubledeckerek és a London taxik uralták a pályát. Frappáns megoldás, a világ egyik fővárosának közepén megrendezett menetpróba igazán eredeti koncepció és a megvalósítás is remekül sikerült.
A legnagyobb durranást azonban a teljes gyorsulási élmény szimulációja jelentette, amelynek során a Buckingham Palotától kőhajításnyira, három komplett tengeri konténer egymásba kapcsolásával folyamatosan végezték az emberkísérleteket. Ugyanis aki benyitott, pár pillanattal később egy síneken gördülő versenyautó-ülésben találta magát, és örülhetett, ha a továbbiak nem közvetlenül ebéd után történtek meg vele.
A mintegy 50 méteres vízszintes kilövés a legizmosabb, jövőre érkező Mustang Mach-E GT ülésbe préselő gyorsulását (5 másodperc 0-100 km/órára) demonstrálta. Bár a hangsebességtől messze van (a végsebességet 180 km/órára korlátozzák), mégis ez minden idők egyik legfürgébb Mustangja.
Persze villanymotorral és összkerékhajtással könnyebb, mint benzinnel és csak hátul hajtva.
Egyébként a kétmotoros Mach-E GT összteljesítménye 465 lóerő, legnagyobb nyomatéka 830 Nm lesz, de sajnos V8-as gurgulázás nélkül.
Jóllehet, a Ford tényleg nagyon nagy lendülettel igyekezett meggyőzni a meghívott médiaarcokat, hogy beszáll a globális elektromos versenybe, a nagy durranást,
a Mustang Mach-E-t még nem vezethettük.
Csak utasként lehetett részt venni a menetpróbán, de valamennyi így is átjött abból, hogy mennyire kezes és mégis kényelmes a testes, legkönnyebb állapotában is 2 tonnás újdonság Marylebone városrész szűk utcáiban.
Végül is nem rázott a Mach-E a szó átvitt és tényleges értelmében sem, a
4,71 méteres, 3 méter tengelytávú karosszériában
hatalmas fej-, láb- és válltér fogadta a hátra ülőket, amiben nem lesz változás a sorozatgyártás beindulásával sem. Kiderült, hogy két csomagtartó is van, a kocsi orrában ugyanis egy kimosható, 100 literes első csomagteret alakítottak ki. Emellett ott van még a hagyományos, 402 literes hátsó csomagtér is, amely a hátsó üléstámlák ledöntésével 1420 literre bővíthető.
Nincs hagyományos kilincs, az ajtók gombnyomásra nyílnak ki, vagy a telefon-kulcs technológia segítségével, ami a Mustang Mach-E-ben mutatkozik be a Fordok között elsőként. Bluetooth használatával a kocsi azonosítja a közeledő tulajdonos okostelefonját, kinyitja az ajtózárakat, és lehetővé teszi az elindulást. Ha a telefon akkumulátora lemerülne, a nyitáshoz egy kód írható be a B-oszlopon található billentyűzeten, és egy másik kód a központi érintőképernyőn az indításhoz és a vezetéshez.
A cikk folytatódik a következő oldalon. Lapozzon tovább!