A nyolcadik generációs Volkswagen Golf prémium kategóriás testvérmodellje nagyobb formai változáson esett át, mint amennyi történni szokott vele egy-egy generációváltás során.
Hosszabb, alacsonyabb és szélesebb lett
a karosszériája, melynek egyes megoldásait (például a hátsó ajtó domborításait) egyenesen az Audihoz tartozó Lamborghini inspirálta. Ezentúl nem készül háromajtós és kabrió A3-as, csak limuzin és ötajtós, de később érkezik majd az emelt futóműves, ötajtós Allroad és egy Mercedes CLA-szerű négyajtós kupé is.
Belül a 10 colos, szabadon konfigurálható digitális műszerfal és 10,25 colos érintőképernyő uralja a látványt, a klíma a nagyobb Audiktól eltérően továbbra is külön gombokkal kezelhető, viszont
az MMI menürendszer forgótárcsája eltűnt.
A DSG váltó kisméretű, elektronikus előválasztó kart, az audiorendszer pedig kör alakú, tapintással vezérelhető hangerőállítót kapott. Megjelent a szóbeli kommunikációra képes Amazon Alexa digitális asszisztens, a wifi hotspot, a kézírás-felismerő és az Android Auto/Apple Car Play is. Hajszálnyit nőtt az utastér, a csomagtartó viszont továbbra is csak 380 literes.
Ismerős lehet a motorkínálat az új Golfból:
a legnagyobb népszerűségre a 110 lóerős 1,2-es és a 150 lóerős 1,5 literes TFSI turbómotor számíthat, utóbbi 48 voltos lágy hibrid hajtással is kapható, amellyel 10 százalékkal csökken a fogyasztása. Dízelből csak kétliteres lesz 115 és 150 lóerővel, két SCR katalizátorral, 80 százalékkal csökkentett nitrogén-oxid kibocsátással. Később érkeznek majd az összkerekes Quattro változatok és az erősebb motorok, várhatóan a 310 lóerős S3 jelenti majd a csúcsot az öthengeres, 400 lóerős RS3 érkezéséig. Az A3 Sportback első példányai májusban érkeznek az európai kereskedésekbe.
Az i almárka régóta várt negyedik modellje (az i3 és az i8, az iX3 után) egy négyajtós kupé lesz, amely 2021-től lesz megvásárolható. Ebből ad ízelítőt a bevallottan szériaközeli i4 Concept.
A karosszéria legfeltűnőbb részlete a nyúlfog alakú, függőleges vese hűtőmaszk,
amely igazából nem is rács, csak egy ún. „intelligencia panel" számtalan szenzorral, érzékelővel és radarral.
Ezt az orrot nem minden BMW-rajongó fogja megemészteni, pedig a karosszéria többi része kifejezetten elegáns és tetszetős. Ne legyenek kétségeink afelől, hogy a 4-es Gran Coupé valami nagyon hasonló autó lesz, csak más hajtásláncokkal.
A BMW a teljesen elektromos i4-essel kapcsolatban 600 kilométeres hatótávolságot, 530 lóerős teljesítményt, 4,0 másodperces gyorsulást és 200 km/órát meghaladó végsebességet ígér. Az elektromos koncepcióautó mesterséges hangját a világhírű zeneszerző, Hans Zimmer komponálta meg, a kibocsátott hang attól függ, hogy a három üzemmódból épp melyiket választotta a vezető.
A Seatból kivált sportos márka első önálló modellje természetesen egy szabadidő-autó. Az Atecával azonos alapra épített Formentor 4,45 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,51 méter magas, vagyis
a testvérmodellnél kicsivel hosszabb, szélesebb és alacsonyabb.
Meglehetősen agresszív formát kapott hosszú motorházzal, domborodó sárvédőkkel és kupés tetővonallal, nem lehet majd összekeverni az Atecával.
Kétféle hajtáslánccal lesz kapható a Formentor:
a Volkswagen kompakt modelljeiból ismert 245 lóerős konnektoros hibrid hajtással (50 km-es elektromos hatótávval) és a hagyományos, kétliteres, 310 lóerős benzines turbómotorral. Utóbbihoz összkerékhajtás is tartozik, a hétfokozatú dupla kuplungos váltó mindkettőnél széria.
A műszerfalon és az ajtókon végigfutó LED csík nemcsak dizájnelem, hanem számos biztonsági funkciót is nyújt, mint például a holttérben lévő járművek észlelése vagy a kiszállás segítése. Az idei év végétől megvásárolható Cupra csúcsmodell valamivel drágább, de jobban felszerelt lesz az Ateca Cupránál.
A három éve érkezett Duster II óta a Dacia először mutatott be teljesen új modellt. A Spring Electic a Dusternél kisebb SUV, ami az ígéretek szerint
Európa legolcsóbb villanyautója lesz, amikor 2021-ben piacra kerül.
A kocsi a Kínában kapható, mindössze 44 lóerős Renault City K-ZE modellen alapul.
Kívülről kevés az eltérés, szinte csak az emblémákat és a maszkot cserélték le. Bár a műszaki adatokkal még adós a Dacia, azt ígérik, hogy a Spring Electric hatótávolsága meghaladja majd a 200 kilométert a WLTP ciklus szerint mérve.
A kiszivárgott gyári képek alapján az új, elektromos hajtású 500e erősen hasonlít a 2007 óta gyártott jelenlegi 500-asra, vagyis
a méretek, a klasszikus arányok nem sokat változtak,
de azért vannak kisebb újítások. Például a LED-es fényszóró felső szelete a motorháztetőre került, áttervezték az alsó légbeömlőt, és márkajelzés helyett már 500-as szám olvasható az orron. A képeken a kabrió látható, de természetesen lesz keménytetős, hagyományos karosszériaváltozat, sőt, Giardiniere néven kombi is.
Radikálisabb változások történtek belül, az elektromos hajtás miatt
eltűnt a váltókar,
és jócskán megnőtt az infotainment rendszer érintőképernyője. Hogy előre vagy hátra akarunk-e menni, egy forgókapcsolón kell majd beállítani. A lágy, ívelt vonalak, a várhatóan javuló anyagminőség és kidolgozás a korábbinál kellemesebb belsőt eredményez, a helykínálatban azonban ne számítsunk jelentős javulásra.
Sajnos az elektromos hajtást a drága akkumulátor miatt nem lehet olcsón adni, az új 500e alapára az Autocar információi szerint várhatóan kb. 32 ezer euró lesz, ami 10,7 millió forintnak felel meg. Akinek nincs ennyi pénze, az megveheti a jóval olcsóbb, 2020-ra lágy hibrid technológiával felfrissített, benzinmotoros régit is, a két nemzedéket ugyanis párhuzamosan fogják gyártani.
A koreai kisautó új nemzedéke 30 mm-rel szélesebb, 5 mm-rel hosszabb, és 24 mm-rel alacsonyabb, mint előde, a tengelytávja 10 mm-rel, a csomagtartója 25 literrel nőtt meg (utóbbi 351 literes). A beltérben
korszerű, hálózatba kapcsolt szolgáltatások várják az utasokat,
a kategóriában ez lesz az első autó vezeték nélküli Apple Car Play és Android Auto rendszerrel, valamint 5 évig ingyenes online szolgáltatásokkal (TomTom információk a forgalomról, benzinkutakról, parkolóhelyekről, időjárásról és traffipaxokról).
Újdonság ebben a szegmensben az intelligens tempomat, amely a navigációs rendszer adatai alapján
előre tudja, hogy kanyar vagy egyenes szakasz jön-e,
és ennek megfelelően szabályozza a sebességet. Emellett az i20-as hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a vezetőt, ha a sebessége meghaladja az aktuális korlátozást, de képes automatikusan szabályozni a sebességet is. A kocsi parkoláskor is működő, gyalogosokat és kerékpárosokat is figyelő fékasszisztenssel rendelkezik, és akkor is szól, ha a forgalom már elindult, az autó meg még nem.
Háromféle benzinmotorral fogják forgalmazni az új i20-ast: 84, 100 és 120 lóerőssel. Az első négyhengeres szívó, az utóbbi kettő 1,0 literes háromhengeres turbó, kizárólag ezekhez lehet majd rendelni hétfokozatú dupla kuplungos sebességváltót. 48 voltos lágy hibrid rendszer is jár a 120 lóerőshöz, ami csökkenti a fogyasztást és a turbólyukat.
A világ legerősebb négyüléses hibrid autójával sokkolta a közvéleményt az extrém gyors autóiról ismert svéd Koenigsegg. A Gemera állítólag
1,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órát,
a végsebessége becslések szerint megközelíti a 400 km/órát. Mindezt egy dupla turbós, kétliteres benzinmotorral sikerült elérni, amelyből úgy sikerült 600 lóerőt kipréselni, hogy nincsenek vezérműtengelyei, mivel a szelepeket hidraulikus aktuátorok működtetik.
Természetesen ez még kevés lenne az ígért menetteljesítményekhez, ezért három bivalyerős villanymotort is beépítettek a hajtásláncba (egyet-egyet a hátsó kerekekre, egyet a motor főtengelyéhez), így
a Gemera rendszerteljesítménye eléri az 1700 lóerőt. Nálunk zöld rendszámot is kaphatna,
mivel elektromos hajtással is képes megtenni 50 kilométert. Keveseket fog zavarni, hogy ekkor a végsebesség 300 km/órára csökken.
Nemcsak a hibrid hajtás miatt tekinthető zöld autónak a Gemera, hanem azért is, mert képes megújuló forrásból származó üzemanyagokkal, etanollal és metanollal is üzemelni a benzin mellett. Mindössze 300 példányt gyártanak majd belőle, az ára vélhetően meghaladja majd az 1 millió eurót.
Bár szoftverproblémák miatt a kompakt méretű ID.3 gyártása is jelentősen csúszik, a Volkswagen ennek ellenére már az új elektromos modellcsalád második tagját, a Tiguan-méretű szabadidő-autót is leleplezte. Az Európában, Kínában és Észak-Amerikában is gyártandó ID.4-et 2021-ben hozzák forgalomba,
a kb. 200 lóerős alapmodell hátsókerék-meghajtással jön,
de lesznek összkerekes, két villanymotoros, 300 lóerős változatok is.
A Volkswagen azt állítja, az alacsony légellenállású karosszériának köszönhetően a legnagyobb, 83 kWh-s akkumulátorral
az ID.4 hatótávolsága eléri az 500 km-t
a WLTP ciklus szerint mérve. A padlóba rejtett lítium-ion akkumulátort 150 kW-os villámtöltővel fél óra alatt lehet majd 0-80 százalékosra tölteni. Később lesz egy terepkupé jellegű változat is az ID.4-ből, az valószínűleg ID.5 néven kerül majd piacra.