Először 2007-ben készített a Skoda emelt hasmagasságú kombit az Octaviából, és azóta folyamatosan a kínálat része a könnyű terepen is használható Scout verzió. A vásárlók megkedvelték a szabadidő-autókra hajazó megjelenést és a magasított futóművet, ami
nem csak terepen, de rossz minőségű aszfaltutakon és magas padkáknál is előnyt jelent.
Eddig csak összkerékhajtással lehetett Octavia Scoutot venni (ami az erősebb motorokkal párosítva magasabb árat is jelentett), a legújabb generáció nagy újdonsága, hogy már elsőkerék-meghajtással is megkapható a terepes megjelenés.
Az új Octavia Scout kizárólag kombi karosszériával lesz kapható, az alapfelszereltségéhez hozzátartozik a teljes optikai csomag, a 18 colos könnyűfém felni, a LED-es ködlámpa, és persze a „Rossz út csomag", amely a
15 mm-es emelésen felül alsó védőlemezt is tartalmaz.
A karosszéria fényezetlen műanyag védőelemeitől a Scout 16 mm-rel hosszabb és 15 mm-rel szélesebb a sima Octaviánál, a hossza így már 3 mm-rel átlépi a 4,7 métert, a szélessége pedig 1 mm híján eléri az 1,83 métert. A 640 literes csomagtartó 30 literrel nagyobb, mint az előző Octavia kombié.
Rögtön hatféle hajtáslánccal lesz elérhető a Scout,
az 1,5 literes, 150 lóerős TSI és a kétliteres TDI Evo 115 lóerős változata hatfokozatú kézi váltóval és fronthajtással készül. Szintén elöl hajt az 1,5 literes TSI e-TEC (lágy hibrid) változata, amelyet kizárólag hétfokozatú DSG váltóval lehet megkapni.
A többi motornál, így a 190 lóerős 2.0 TSI-nél és 150, valamint a 200 lóerős 2.0 TDI Evónál már széria a Haldex-kuplungos összkerékhajtás is a hétfokozatú DSG váltó mellett. A csúcsdízel nyomatéka 400 Nm, így ez a változat
akár 2 tonnás fékezett utánfutót is vontathat.
Az Octavia Scout várhatóan ősszel érkezik meg a kereskedésekbe, az árak azonban hamarabb kiderülhetnek.