Már a belépő Suzuki is hibrid, csak odaveszett néhány lóerő

Suzuki Ignis
Vágólapra másolva!
Kipróbáltuk a mini SUV-nak öltöztetett, modellfrissítés utáni Ignist, ami a lágy hibrid hajtás miatt kicsit gyengébb, de takarékosabb lett a réginél.
Vágólapra másolva!
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Az olcsó, robusztus, hazai gyártású Suzuki Ignis 2003-2007-ig majdnem olyan népszerű volt Magyarországon, mint az örök sláger Swift. Átlagosnál nagyobb hasmagasságával, opciós összkerékhajtásával, merev tengelyes hátsó futóművével

rossz utakon és terepen is elboldogult,

az 1,3-as VVT-i motorja pedig alacsony fogyasztással és tűrhető menetteljesítményekkel kompenzálta nyomatékszegénységét és hangosságát. Nem csak jól használható, de olcsó és megbízható is volt, és a terepjárós formája is sokak tetszését elnyerte.

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

A három éve érkezett, hamisítatlan japános formavilágú, 7 centivel rövidebb (3,7 méteres), japán gyártású utód nem tudott olyan sikeressé válni nálunk, amiben nagy szerepe lehetett annak, hogy egy jól felszerelt példány áráért már egy jóval nagyobb, családi használatra is alkalmas Vitarát is lehet kapni. Hogy az új Ignisből viszonylag kevés látható a magyar utakon, annak az is az oka, hogy

a japán központ csak évi kb. 600 autót allokál a magyar piacra,

pedig állítólag ennél jóval többre lenne kereslet.

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Kár, mert a Fiat Panda 4x4-en kívül nincs másik autó a piacon, ami ilyen ügyesen ötvözné a miniautók és a szabadidő-autók tulajdonságait. Ideális városi célgép az Ignis, hiszen nem csak elképesztően takarékos, de kis helyen képes megfordulni (fordulókör: 9,4 m) és leparkolni is,

a magas padkákra pedig hegyi kecske módjára ugrik fel 18 centis hasmagasságával.

Ráadásul a sínen csúsztatható hátsó ülésein meglepően tágas lábtér fogadja a hátul ülőket, és a megbízhatósága is méltó a Suzuki jó híréhez. Felárért automata váltóval és automatikusan bekapcsoló összkerékhajtással (Allgrip) is fel lehet szerelni, bár az ilyen példányok a magyar piacon ritkábbak, mint a fehér holló.

Mi változott a modellfrissítéssel?

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

2020-ra megkapta az Ignis a kötelező ráncfelvarrását, az új modelleket a vagány,

Jimny-re emlékeztető, függőleges osztású hűtőmaszkról

és a terepjárós stílusú lökhárítókról lehet felismerni. Látványosak az első és hátsó, alumínium színű betétek, amelyek az alsó védőlemezek meglétét próbálják elhitetni a szemlélővel. A LED-es lámpák formája nem változott, és az Ignis jellegzetességei, a motorháztető oldalán lévő műanyag betétek, és a C-oszlopon lévő rovátkák is megmaradtak (utóbbiakat a 70-es években gyártott Suzuki Fronte Coupé ihlette).

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Megjelent három új szín a választékban, így már 11 hagyományos és 7 kéttónusú (fekete tetős) fényezés közül lehet választani. Az alapnál eggyel jobb, GL+ felszereltségi szinttől járnak a tetősínek, a műanyag sárvédő-szélesítések (oldalanként +1,5 centi) és a 16 colos, fekete könnyűfém felnik, melyekre viszonylag keskeny, 175/60-as gumikat húznak.

Belül szinte változatlan maradt

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Nincs sok változás az utastérben, leszámítva pár színes díszbetétet és a fordulatszámmérő, illetve a sebességmérő új óráit. Bár az műanyagok nem a legigényesebbek, a vidám formák és ötletes dizájn miatt mégis jó az Ignisben ülni, a puha, minimális oldaltartású vezetőülés kényelmes, és rakodóhelyből is van elég, üdítős palackból például hétnek is van helye.

Ami zavaró, hogy a kormányt továbbra sem lehet ki-be állítani, csak fel-le,

és az extralistáról továbbra is hiányoznak olyan tételek, mint a sávtartó automatika vagy az adaptív tempomat. Van viszont a GLX csomagnál kamera-alapú városi koccanásgátló, amely álló tárgy esetében 50, gyalogos esetében 30 km/óra alatti sebességről képes automatikusan megállítani az Ignist, és elkerülni az ütközést.

Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis
Suzuki Ignis

Hosszirányban a relatíve nagy tengelytáv miatt - egy miniautóhoz képest - meglepően sok a hely, de széltében már szűkös a kabin, nem véletlen, hogy a jobban felszerelt változatokba (GL+-tól fölfelé) csak két fejtámlát és biztonsági övet szerelnek hátra (ezek tehát négyszemélyesek) támlákkal.

Ügyes az 50/50 arányban osztott, sínen tologatható hátsó ülés,

amivel a 260 literes (Allgrip: 204) csomagtartó befogadóképességét jó pár literrel meg lehet növelni, ha nem ülnek felnőttek hátul.

A cikk nem ért véget. Kattintson a második oldalra, ha az új hibrid hajtással szerzett tapasztalatainkra kíváncsi!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!