A Passat technikájára épülő Arteon 2017 óta kapható, de eddig csak egyféle, ötajtós kupé (fastback) karosszériával lehetett rendelni. Most a ráncfelvarrásával egy időben mutatta be a Volkswagen a kombi változatát, amelyet Shooting Brake-nek nevezett el. Ez a verzió nem azoknak szól, akik a Passat Variant gigantikus csomagtartójához szoktak, mivel meglepetésre
csak 2 literrel nagyobb a poggyásztere (565-563), mint a normál Arteonnak.
Igaz, lehajtott ülésekkel már 75 literre nő a különbség a Shooting Brake javára (1632-1557), ráadásul abban akár plafonig is lehet pakolni (a mérésbe csak a roló alatti rész számít bele), de
a Passat Variant 650/1780 literes csomagtartóját így sem tudja megközelíteni.
Egyértelmű, hogy az Arteonnál a dizájn fontosabb volt, mint a praktikum.
A Shooting Brake csomagtartója az erősen döntött hátszó szélvédő miatt kisebb a Passat Varianténál, de a hátsó fejtér is kevesebb az alacsonyabban húzódó tetővonal miatt. Igaz, a fastbackhez képest viszont nőtt a fejtér, főleg a hátsó sorban, mert ott még nem kezd esésbe a tető.
Az Arteon modellfrissítését kívülről a LED fényszórókat összekötő fénycsíkról, az izgalmasabb formájú légbeömlőkről, a több krómdíszről, az új hátsó lámpákról és diffúzorról lehet felismerni.
Semmi drámai változás nem történt tehát,
ezeken kívül megjelent még pár új szín és könnyűfém felni is, utóbbiak 18-20 colosak lehetnek.
Korábban 280 lóerős volt az Arteonhoz rendelhető legerősebb motor (2.0 TSI), most viszont bevezetik az R változatot, amelyben már
320 lóerőt és 420 Nm-t ad le
az EA288 nevű kétliteres turbómotor negyedik evolúciója.
Ezt az erőforrást kizárólag hétfokozatú DSG váltóval és a továbbfejlesztett 4Motion összkerékhajtással lehet majd rendelni. Utóbbi képes lesz arra, hogy a nyomaték 100 százalékát ideiglenesen valamelyik tengelyre, vagy akár egyetlen hátsó kerékre küldje, ami jelentősen javítja állítólag az agilitást, kanyarsebességet. A nyomatékelosztás függ a kocsi sebességétől, a kormányszögtől, a gázpedál-állástól, a keresztirányú gyorsulástól és az oldalcsúszástól.
Az R mellett a másik új hajtáslánc az eHybridé, amelyben
a Passat GTE-ből ismert konnektoros hibrid rendszer
dolgozik 218 lóerővel. A 156 lóerős benzinmotornak egy 114 lóerős villanymotor segít a hajtásban, utóbbi képes önállóan is mozgatni az Arteont, legfeljebb 53 km hosszan, és legfeljebb 140 km/órás sebességgel.
Természetesen a régi belső égésű motorok felfrissített változatai is elérhetőek maradtak, a 190 és a 280 lóerős 2.0 TSI és a 150, valamint 190 lóerős 2.0 TDI. A dízelek megkapták a Golf VIII-ban bevezetett kettős SCR katalizátort, amely a nitrogén-oxid kibocsátást 80 százalékkal csökkenti. A frissített Arteon az ősz második felében érkezhet meg a kereskedésekbe, de lesznek olyan modellváltozatok, melyekre 2021-ig kell majd várni.