A globális visszahívási akció érinti a BMW 3-as, 5-os, 7-es sorozatát, az X1-es, X2-es, X3-as, X5-ös szabadidő autókat, a 2-es Active Tourer egyterűt, az i8 sportautót és a Mini Countrymant is, amennyiben az adott autó 2020. január 20. és szeptember 18-a között készült. Összesen 26 700 kocsi érintett, de ebből eddig csak 2930-at szállítottak le az ügyfeleknek, a többi még kiszállítás előtt van.
A visszahívás oka az, hogy idegen
szennyeződés kerülhetett az akkumulátorokba
a gyártás során, ami teljes töltöttség esetén rövidzárlatot és tüzet okozhat a cellákban. Az akkumulátorokat egyébként a svéd beszállítójától, a Northvolttól vásárolta a BMW.
A BMW közleménye szerint megelőző jellegű intézkedés a mostani visszahívási akció, mivel egy belső vizsgálat azt mutatta ki, hogy valójában nagyon kevés esetben juthatott csak be a szennyeződés az akkumulátorokba.
Ez már nem az első visszahívás a BMW konnektoros hibrid modelljeire. Idén már volt egy hasonló akció, amikor az akkumulátoron maradt hegesztési varratokat kellett eltávolítani.
A Ford augusztusban szintén tűzveszély miatt hívta vissza az új Kuga konnektoros hibrid változatát, a PHEV-et.
A plugin modellekkel kapcsolatos problémák azért is különösen fájóak a gyártóknak, mert ezektől a környezetbarát hajtásláncú kocsiktól remélték, hogy a szén-dioxid kibocsátási flottaátlagukat az EU által előírt 95 g/km-es szint közelébe csökkentik. Ha egy autógyár nem teljesíti ezt a célt, akkor jelentős bírságot kell majd fizetnie a közös európai kasszába.