Itt az új Bugatti: kétszer erősebb egy Forma-1-es autónál

Bugatti Bolide
Vágólapra másolva!
A francia gyártó nem a gyenge autóiról híres, a Bolide-hez képest azonban az 1600 lóerős Chiron is harmatos.
Vágólapra másolva!
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

A Bugatti azt állítja a most bemutatott új tanulmányáról, hogy a márka modern korszakának legextrémebb, leggyorsabb, leginkább kompromisszummentes és legkönnyebb autója. Nem a levegőbe beszélnek, a Bolide minden egyes lóerejének ugyanis mindössze 670 grammot kell mozgatnia, ugyanis

a motor teljesítménye 1850 lóerő, a kocsi tömege pedig mindössze 1240 kiló.

Ezek az arányok nagyjából annak felelnek meg, mintha egy mai Corsa/Polo/Fiesta méretű kisautóba két modern, hibrid Forma-1-es motort szerelnének.

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

– nyilatkozta Stefan Winkelmann, a Bugatti elnöke a Bolide nyolclitereséről, amelynek első, 1001 lóerős Veyron-változatának kifejlesztésében még Hanula Barna is aktív szerepet vállalt. „Olyan vezetni a Bolide-ot, mintha egy ágyúgolyón ülne az ember" – tette hozzá a korábban a Lamborghinit irányító topmenedzser.

A legendás elődök által körülvéve is jól mutat a Bolide Forrás: Bugatti

Volt még tartalék a W16-os motorban

A Chrionban először 1500, később 1600 lóerőt hoztak ki a W16-osból, most azonban az új turbófeltöltőkkel, szívósorral, kipufogórendszerrel, töltőlevegő-hűtővel és száraz karteres kenéssel még találtak 250 lóerőt benne. Egyébként a csúcsteljesítményhez hasonlóan

a csúcsnyomaték is 1850, csak nem lóerőben, hanem Nm-ben.

Igaz, ezeket a hihetetlen számokat csak 110 oktános versenybenzinnel tudja a motor, normál 98-assal ugyanúgy 1600 lóerőt ad le, mint a Chiron Super Sport 300+-ban.

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

A Bugatti legalább annyi energiát fektetett a karosszéria könnyítésébe, mint a motor tuningolásába.

Minimális kasztni, maximális leszorítóerő

volt a jelszó a fejlesztésnél, amely során egy szénszálas, szupermerev és könnyű monocoque-ot alkottak a mérnökök. Állítólag a felhasznált szénszál szakítószilárdsága olyan magas, hogy hasonlót csak a repülőgépiparban használtak eddig, autóhoz nem.

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

Minden a súlycsökkentésről szól

Minden csavar és rögzítőelem titánból készült, még az egyedi 3D-nyomtatott alkatrészek egy része is, a központi csavaros magnézium felnik közül az elsők csak 7,4, a hátsók pedig 8,4 kilót nyomnak. Elöl 340, hátul 400 mm széles Michelin slick gumikat húznak a 18 colos felnikre, a 380 mm átmérőjű karbon-kerámia féktárcsákon a hatdugattyús nyergek mindössze 2,4 kilósak.

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

Az elöl-hátul kettős keresztlengőkaros, nyomórudas felfüggesztés szintén a versenyautókra emlékeztet, mint ahogy a leszorítóerő is: 320 km/h-nál 800 kilónyi ébred az első, és 1800 kilónyi a hátsó tengelyen, így a Bolide

simán tudna fejjel lefelé száguldani egy alagútban.

Egyébként kanyarokban 2,8 g-s oldalgyorsulást lehet vele elérni, így a Bugatti számítása szerint akár 5:36 perc alatt is képes lehet körbeérni a Nürburgring-Nordschleifén, és 3:07 perc alatt Le Mans-ban.

A karosszéria formatervezésénél a funkció fontosabb volt a szépségnél, a sok X-motívum a Bell X-1 kísérleti repülőgépre utal, amellyel 1947-ben Chuck Yeager pilóta a világon elsőként lépte át a hangsebességet. Ennyivel az új Bugatti azért nem tud menni, de a gyár szerint bőven 500 km/h feletti végsebességre lenne képes.

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

Annyi alatt gyorsul 400 km/h-ra, mint egy átlagautó 100-ra

Legalább ennyire elképesztő a Bolide robbanékonysága: 0-100 km/h-ra 2,17, 200 km/h-ra 4,36, 300 km/h-ra 7,37, 400 km/h-ra 12,08, 500 km/h-ra 20,16 másodperc alatt gyorsul fel, ami nagyjából a Forma-1-es autók szintje, leszámítva azt, hogy azok nem tudnak 400 fölé menni. Szintén nehéz felfogni ép ésszel, hogy a Bolide 33,62 másodperc alatt képes álló helyzetből felgyorsulni 500 km/h-ra, és utána ismét állóra fékezni.

Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide
Bugatti Bolide

Egyelőre nem árulta el a Bugatti, hogy fogja-e gyártani az egyelőre egyetlen példányban létező tanulmányautót. Mindenesetre már jó ideje pletykálnak arról, hogy a gyártó építene egy versenyautót a 2021-ről érvénybe lépő új Le Mans Hypercar osztály szabályrendszere szerint, amihez ez koncepció jó alapot adhat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!