Csak 45 lóerős az új villany-Dacia, de tolonganak érte a magyar vevők

DACIA SPRING
VERSION RETAIL
Vágólapra másolva!
Állami támogatással a Spring olcsóbb, mint a legtöbb benzines kisautó, és a hatótávja sem tűnik vészesnek.
Vágólapra másolva!
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

A Dacia a múlt héten jelentette be, hogy 100 ezer forint előleggel, kötöttség nélkül meg lehet rendelni az első elektromos autóját, amely jövőre érkezik. Bár a Spring árát akkor még nem árulták el, a 2021-es magyarországi allokáció mind a 100 autóját

órák alatt elkapkodták a hazai vevők.

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Sejteni lehetett, hogy a piac legolcsóbb villanyautója lesz, arra azonban talán még az előrendelést leadók sem számítottak, hogy – a pályázat útján elnyerhető 2,5 millió állami támogatás levonása után –

mindössze 3,99 millió forintért juthatnak majd hozzá.

Fontos tudni, hogy a Dacia hazai importőre egyelőre csak az első 100 példány vásárlójának garantálja ezt a kedvező alapárat, de vélhetően a 2022-es kontingens autói sem lesznek jelentősen drágábbak.

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Így a Spring közel egymillió forinttal olcsóbb a piac jelenlegi legolcsóbb négyszemélyes villanyautójánál, a Smart EQ Forfournál, miközben másfélszer nagyobb a hatótávja, és az utas- és csomagtere is tágasabb, utóbbi például 300 literes. Igaz, a Dacia is

csak négy ülőhelyet kínál,

a motorja pedig jóval gyengébb, mint a 82 lóerős Smarté.

Hogy néz ki?

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Senkinek nem okozhat meglepetést a 3,73 méter hosszú Spring formája, hiszen

a tavasszal bemutatott tanulmányhoz képest szinte semmi nem változott rajta.

A kis városi crossover tulajdonképpen nem más, mint a Kínában tavaly óta kapható Renault City K-ZE európai piacra szánt változata.

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Műanyag betétekkel, tetősínnel és jelentős, 15 centis hasmagassággal érték el, hogy úgy nézzen ki, mint egy mosásban összement SUV. Jól mutatnak rajta a narancsszínű betétek és a kettéosztott fényszórók az Y-alakú LED-es nappali fényekkel, de a 14 colos kerekek valahogy kicsinek tűnnek a nagy kerékjáratokhoz.

Nem a sebességéért fogjuk szeretni

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Ugyanazt a 45 lóerős, 125 Nm nyomatékú villanymotort és 26,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort kapja a Dacia, mint a kínai Renault, de a végsebességét felemelték 105-ről 125 km/h-ra.

Ha Eco üzemmódban használják, a teljesítménye 31 lóerőre, a végsebessége pedig 100 km/h-ra csökken,

viszont a hatótávja 10 százalékkal javul (valószínűleg így lehet majd elérni a gyár által megadott 225 km-es WLTP értéket).

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Mint minden villanyautóban, természetesen a Sprintben sem kell kuplungolni és a sebességet váltani, mindössze a menetirányt kell kiválasztani egy forgókapcsoló segítségével a középkonzolon. Egyelőre nem tudni, hogy lesz-e fékenergia visszatáplálás a kocsiban.

Mennyi ideig tart a töltés?

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Hagyományos háztartási konnektorból körülbelül

14 óra alatt lehet majd feltölteni az akkut,

de 7,4 kW-os fali töltődobozzal ez az idő 5 óra alá, 30 kW-os egyenáramú gyorstöltővel pedig 1 óra alá szorítható. A MY Dacia mobilalkalmazással a tulajdonosok előre beállíthatják az utastér hőmérsékletét, ellenőrizhetik az akkumulátor töltöttségi szintét, elindíthatják és le is állíthatják a töltést, ha a kábel már csatlakoztatva van az autóhoz.

Milyen a felszereltség?

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Nem meglepő a kedvező ár ismeretében, hogy csak a legszükségesebb tételeket tartalmazza az alapfelszereltség, például a változó rásegítésű elektromos szervokormányt, a távirányítós központi zárat, a négy elektromos ablakemelőt, az ESP-t, a hat légzsákot és a radaros vészfék-asszisztenst. Utóbbi a sajtóanyag szerint akár 170 km/óránál is működik, ami a valós végsebességet ismerve mókás adat.

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Felárat kell fizetni a pótkerékért, a tempomatért, a manuális légkondicionálóért, a hátsó parkolóradarokért és a tolatókameráért is. Szintén extrának számít a navigáció és a 7 colos színes érintőképernyő, de aki megrendeli, Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitást, digitális rádiót, Bluetooth kihangosítót, USB csatlakozót és hangfelismerést is kap hozzá.

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

A Dacia háromféle verziót fog gyártani a Springből. Először az autómegosztó szolgáltatóknak szánt műbőr-üléses, egyszerű felszereltségű példányok érkeznek 2021 első felében, aztán a magánvásárlóknak szánt autók 2021 őszén.

A harmadik verzió a kétüléses haszonjármű-kivitel,

amely 800 literes, 1033 mm hosszú raktérrel és 325 kilós terhelhetőséggel rendelkezik.

Mennyi rá a garancia?

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

A Dacia szerint az autóbirtoklás összes költségvonzatát nézve (vásárlás és fenntartás) a Sping lesz a legolcsóbb új autó a piacon, ami a várhatóan alacsony szervizigény, az otthoni áram ára és a zöld rendszám nyújtotta kedvezmények ismeretében simán hihető.

A gyár 3 év/100 ezer kilométer garanciát ad a teljes autóra, és 8 év/120 ezer kilométert az akkumulátorra.

DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING
DACIA SPRING

Nagyon valószínű, hogy a Spring

alaposan át fogja rajzolni az elektromos autók piacát

nem csak Magyarországon, hanem egész Európában. A még épp használható méretű és hatótávolságú kisautó egyetlen igazi gyengéje a harmatos motorteljesítmény, de aki kizárólag városban használja majd, annak valószínűleg nem fog ez komoly gondot okozni.

Ilyen lesz a Renault elektromos népautója

A Dacia Spring mellett a Renault Mégane eVision is bemutatkozott a francia gyártó online sajtótájékoztatóján. A Volkswagen ID.3 konkurensének szánt, 2021 végén érkező szériaautóból ad ízelítőt a csinos tanulmányautó, amely ugyanarra az új, dedikált elektromos platformra (CMF-EV) épül, mint a Nissan Ariya.

A kocsi padlójában egy mindössze 11 centiméter magas, 60 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort helyeztek el, amely 450 km-es hatótávolságot biztosít, és akár 130 kW-os töltést is képes fogadni. Az első kerekeket hajtó villanymotor 220 lóerős, a nyomatéka 300 Nm, de a szériaautó várhatóan többféle motorral és akkumulátorral is elérhető lesz, és összkerekes változat is készül majd belőle.

Bár a 4,21 méter hosszú tanulmányautó 15 centivel rövidebb a mai Mégane-nál, az elektromos hajtás minimális helyigénye miatt az utastere állítólag tágasabb.

Luca Di Meo, a Seattól érkezett új Renault-vezér szerint a Mégane eVision formája 95 százalékban reprezentálja a szériaautóét. Valószínűleg csak a kerekeket cserélik majd kisebbre és a lámpákat egyszerűbbre, valamint a kamerás tükrök sem biztos, hogy maradnak.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!