Ezzel a menő SUV-val törne be Európába egy új luxusautó-gyártó

Genesis GV70
Vágólapra másolva!
A Hyundai prémiummárkája a GV70-essel indíthatja európai offenzíváját 2021-ben.
Vágólapra másolva!
Genesis GV70 Forrás: Genesis

Az új középkategóriás GV70 SUV ugyan már az ötödik modellje az Észak-Amerikában és Dél-Koreában igen sikeres prémiummárkának, de ez lehet az első, amelyet Európában is forgalmazni fognak. Olyan népszerű modelleknek jelent majd nálunk konkurenciát, mint az Audi A5, a BMW X3, a Lexus NX, a Mercedes GLC vagy a Volvo XC60.

Van benne valami Audi Q5, de azért így is elég egyedi profilból a dizájn Forrás: Genesis

Eredetileg idénre tervezte az európai bevonulását a Genesis, de ez 2021-re tolódott a koronavírus-járvány miatt. A koreai márka csak nemrég nevezte ki az Audi korábbi értékesítési igazgatóját, Dominique Boeschtót az európai divíziójának élére.

A Sport kivitel nagyobb felniket, kipufogókat és szárnyat kap Forrás: Genesis

Még nagyon friss márka a Genesis, első modellje, a felsőkategóriás G90 luxuslimuzin

mindössze öt éve lépett piacra

az Egyesült Államokban és Dél-Koreában. Minden típusuk, így a G70, G80, G90 és a GV80 SUV is egy fejlett hátsókerék-meghajtású platformra épül, de minden modell választható összkerék-meghajtással is.

Hátulról összetéveszthetetlen a csíklámpáival Forrás: Genesis

Az új GV70 szabadidő-autó a szintén friss G70 szedánnal ápol rokonságot, nagy valószínűséggel mindkettőt (és a hamarosan érkező G70 kombit is) egy kétliteres, 250 lóerős turbós benzinessel és egy 2,2 literes, 200 lóerős dízellel lehet majd megvenni Európában. Kívülről a GV70 is

hordozza a Genesisek jellegzetes formajegyeit, a hatalmas, pajzs alakú hűtőmaszkot és a vízszintesen osztott, csík alakú lámpatesteket.

A beltér méltó egy valódi prémiumautóhoz, a kétküllős kormány merész húzás Forrás: Genesis

Vélhetően nem lesz könnyű megvetnie a lábát a Genesisnek a nagy hagyományokkal és presztízzsel bíró európai prémiummárkák hazai terepén, amit az is valószínűsít, hogy a Nissan prémiummárkája, az Infiniti 10 év próbálkozás után nemrég vonult ki az öreg kontinensről, de a jóval elismertebb Lexusnak is 30 évre volt szüksége, hogy egymillió autót el tudjon itt adni.

Ízléses részletek mindenütt Forrás: Genesis

Ugyanakkor a Hyundai-Kia konszern a tömegautók piacán az elmúlt évtizedben a legnagyobb növekedést produkálta Európában, így arra is van esély, hogy a koreai autók jó híre, kedvező ár-érték aránya és hosszú garanciája miatt a Genesis indulása is zökkenőmentes lesz. Segítheti a piacszerzést, hogy a koreai prémiummárka jövőre mutatja be első tisztán elektromos autóját, amelyet 2024-ben egy újabb követ majd.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!