Elképesztően néz ki, és az ára is elfogadható - Hyundai Tucson bemutató

tucson
Vágólapra másolva!
Olyan lámpákat kapott az új Hyundai Tucson, amelyek teljesen beleolvadnak a hűtőrácsba, és ez csak egy az újdonságai közül. Háromféle hibrid hajtással is rendelhető, a csúcsverzió 265 lóerős és zöld rendszámos, de a dízelek kedvelőinek is van megoldás.
Vágólapra másolva!
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

A Hyundai Tucsonból a 16 éves története során több mint hétmillió példányt adtak el, így bő másfél évtized alatt

a dél-koreai márka legnagyobb darabszámban értékesített típusává vált.

Most érkezett meg Magyarországra a vadonatúj, negyedik generáció, amelyet nem lehet majd összetéveszteni a harmadikkal, ugyanis az unalmas megjelenést avantgárd formavilág váltotta fel, amely olyan merészre sikeredett, hogy akár el is riaszthatja a konzervatív vevőket.

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

A 4,5 méteres szabadidő-autónak

már az orra is különleges látványt nyújt,

mivel lekapcsolt világítással úgy tűnik, mintha csupa apró, fekete rombusz borítaná; ilyenkor nem lehet megkülönböztetni egymástól a hűtőmaszkot és a LED-es nappali fényeket, mert utóbbiak egy tükrös mechanizmusnak köszönhetően teljesen beleolvadnak a rács-szerkezetbe.

Ha nem világítanak a LED-es nappali fények, akkor a hűtőmaszk részének tűnnek. A tompított és a távolsági fény a sarokban lévő fészekből jön, a LED fényszóró nem alapáras Forrás: Hyundai

Oldalt a határozott élek és túlméretezett sárvédő-szélesítések, hátul pedig a LED-csíkkal összekötött nyílszerű lámpák feltűnőek. De ezeket leszámítva is tele van izgalmas részletekkel a karosszéria a rejtett hátsó ablaktörlőtől kezdve a kupés tetővonalon át a szögletes kerékjáratokig.

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Elődjénél 20 mm-rel hosszabb, 15 mm-rel szélesebb, és 5 mm-rel magasabb az új Tucson, a tengelytávja is 10 mm-rel nőtt, de a hátsó utasok ennél nagyobb mértékben, 26 mm-rel növelt lábteret kapnak.

Nagy képernyő, kevés gomb

Mivel a levegő a speciális eloszlatás révén nem éri közvetlenül az utasokat, és lágyabbá válik a befúvás, és a klímára érzékenyek is örülhetnek, mert nincs huzat Forrás: Hyundai

Az elegánsan minimalista műszerfalon egy 8 vagy 10,25 colos érintőképernyő található a központi helyen, utóbbi online navigációt is tartalmaz, előbbi csak okostelefon-tükrözést (alapáron jár a vezeték nélküli Apple Carplay és az Android Auto támogatás).

Szinte alig vannak nyomógombok és fizikai kapcsolók:

a legtöbb funkció az érintőképernyőről vagy érintőgombokkal vezérelhető, a klíma szerencsére külön panelt kapott, nem a menürendszerben kell kutatni utána.

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Korábban csak a luxusautókhoz lehetett rendelni

háromzónás és indirekt légbeömlőkkel dolgozó, huzatmentes légkondicionálót,

de ez már a Tucsonhoz is elérhető bizonyos felszereltségek esetén. Ezen kívül szellőztetett első, illetve fűthető első és hátsó ülések is lehet kérni akár bőrkárpittal és elektromos mozgatással is, csak a masszírozás hiányzik.

Fejlett asszisztensek, középső légzsák

A Tucsonhoz szinte minden vezetéstámogató rendszer elérhető (összesen 14-féle), amire ma az autóipar képes. Újdonság

a navigációs adatokat is figyelő adaptív tempomat,

amely kanyarban előre lassít, és bárhol képes a korlátozáshoz igazítani a sebességet. A sávtartó nem csak a nemkívánatos sávváltást akadályozza meg, de megfelelő felfestések esetén tartósan a sáv közepén tartja a Tucsont, a holttér-figyelő nem csak egy visszajelző fényt kapcsol fel a tükörben (ha másik járművet érzékel a holttérben), hanem be is adja a tükörházba épített kamera képét a digitális műszerfalra.

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Ma még nagyon kevés autóban, például a Honda Jazz-ben, a Mercedes S-osztályban, illetve a Tucsonban van első-középső légzsák, amely megakadályozza, hogy a vezető teste oldalütközéskor összeütközzön első utasával. Szintén a prémiumautókból ismerős a

távirányítós parkolás lehetősége,

amely akkor jön jól, ha olyan szűk helyre kell beállni merőlegesen, ahol nehéz lenne kinyitni az ajtót.

Zöld rendszámmal is

Háromféle hibrid rendszerrel, első- és összkerékhajtással, kétféle hibridmentes motorral (1,6-os turbós benzines és 1,6-os turbódízel), valamint négyféle sebességváltóval rendelhető a Tucson, a teljesítményskála 115-től 265 lóerőig tart.

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

A 230 lóerős „öntöltő" hibridben (HEV) az 1,6-os benzines turbómotort egy önálló hajtásra is képes villanymotor segíti, amelyet a váltó és a belső égésű motor közé építenek be. Mivel csak hagyományos, hatfokozatú automatával gyártják,

nem kell tartani az e-CVT-s Toyota hibridek befőttesgumi-érzésétől és erős gázadásra felbőgő motorjától.

Az átlagfogyasztás a WLTP szabvány szerint mérve 5,5-5,9 liter. Első- és összkerékhajtással egyaránt elérhető a hibrid Tucson, a zöld rendszámos, 265 lóerős plug-in csak az utóbbival.

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

A konnektoros a sima hibridre épül, de 60 helyett 91 lóerős villanymotort és 1,49 helyett 13,8 kWh-s akkumulátort kap. Használhatóbbnak ígérkezik csúszós úton, mint azok a vetélytársak, amelyekben kizárólag villanymotor hajtja (kardántengely nélkül) a hátsó tengelyt, mivel itt az e-motor is a HTRAC összkerékhajtási rendszeren keresztül forgatja a kerekeket, vagyis zéró emissziós módban is minden kerék hajtott, és terep-üzemmódok közül is lehet választani.

Benzinfogyasztás nélkül 50 km-t lehet megtenni a WLTP szabvány szerint,

a 7,2 kW-os fedélzeti töltő alapfelszerelés.

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

A jóval egyszerűbb, 48 voltos lágy hibrid technológia elérhető az 1,6-os turbómotorral (150 és 180 lóerővel) valamint az 1,6-os dízellel (136 lóerővel) is, akár összkerékhajtással is kombinálva. Alapáron jár hozzájuk a hatfokozatú intelligens manuális sebességváltó (elektromos kuplunggal), de rendelhető hétfokozatú duplakuplungos automata is.

Mennyibe kerül?

A Tucson

7,99 millió forintos alapkivitelében

(Life felszereltség) az 1,6-os benzinmotor 150 lóerős kivitele dolgozik hibrid rendszer nélkül, fronthajtással, hatfokozatú kézi sebességváltóval. Az összkerék-meghajtás felára 650 ezer, a 115 lóerős dízelmotoré kereken egymillió forint. Ebben a Life csomagban még nincs digitális műszerfal, hűtőrácsba beolvadó nappali fény, automata klíma, könnyűfém felni, tetősín, tolatóradar és LED-es hátsó lámpa sem, így a legtöbb vevő valószínűleg a Life-nál 800 ezer forinttal drágább Comfort felszereltséget választja majd, amely ezeket már tartalmazza (a legtöbb extra is csak ettől a szinttől érhető el).

Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Az árlista másik végén a tavasszal érkező,

minimum 14 millió forintba kerülő plug-in hibrid

található, amelynek árát - ha minden extrát megrendelünk hozzá - bő 18 millió forintig lehet feltornászni. Mint minden Hyundai-hoz, így az új Tucsonhoz is jár az ötéves, kilométer-korlátozás nélküli újautó-garancia, aminél csak a testvérmárka Kia kínál többet, de náluk a Sportage generációváltására még várni kell.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!