Mesébe illően takarékosnak hirdetik a gyártók az új autóikat, a laboratóriumi mérések rendszere azonban több sebből vérzik.
Hamarosan már valós közúti fogyasztás alapján kell tesztelni az autókat, de a jelenlegi katalógusok döntő többségében még laboradatokat látni.
És nem csoda, hogy ezek köszönőviszonyban sincsenek a valósággal:
kikapcsolt légkondicionálóval, rádióval, mozdulatlan kormánnyal, a légellenállást is elhagyva mérik a fogyasztást,
csak hogy néhányat említsünk a trükkök közül.
A fékpadon végzett fogyasztásmérés kétharmada városi ciklus, amelyben az autót maximum 50 km/h-s sebességre gyorsítják
12 megállás között. A 195 másodperces tesztet négyszer megismétlik, és a bő 4 kilométeres táv átlaga adja a városi fogyasztást. A teszt harmadát kitevő
autópályás szakaszon legfeljebb 10 másodpercig kell a 120 km/h-t tartani, a teljes cikluson mért átlagsebesség csak 33,6 km/h.
A közúton, szabványos körülmények között mért eredmények sokkal közelebb állnak a valósághoz, márpedig a német Auto Bild minden tesztautója fogyasztását ugyanazon az útvonalon méri. A lap az eredmények alapján nyolc kategóriában nevezte meg a legtakarékosabb autót.
A cikk még nem ért véget, az eredményekért kattintson a következő oldalra!