A hivatalos adatok szerint tavaly 128 031 új személyautó állt forgalomba Magyarországon, ez
18,9 százalékos visszaesés 2019-hez képest.
A 128 ezres szám azonban egyáltalán nem azt jelenti, hogy valóban ennyi vadonatúj személyautó állt forgalomba: a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerint
31 338 darabról rövid időn belül lekerült a magyar rendszám,
azaz nálunk kivonták a forgalomból - írta a Vezess.
A kivonások legnagyobb része az úgynevezett reexport,
ami egy törvényes, de ha nagy számban végzik, akkor piactorzító hatású jelenség. Konkrétan azt jelenti, hogy magyar autókereskedők nem magyarországi vásárlóknak, hanem külföldi kollégáiknak értékesítenek új járműveket, olyanokat, amelyek nálunk olcsóbbak.
A kivonások nélküli adatok (vagyis regisztrációk) alapján
a tavaly félévkor még csak negyedik Suzuki év végére – 14 783 forgalomba helyezéssel – visszafoglalta a hosszú évek óta szokásos első pozícióját.
Második lett a Toyota, amely először szerepel ennyire elöl a sorban, harmadikként pedig a Ford zárta 2020-at.
A kivonások utáni adatok (vagyis valós eladások) alapján a Toyota vallja magát elsőnek
12 259 eladott autóval, megelőzve az ebben az adatsorban már csak 9940 autóval álló Suzukit.
A regisztrációk alapján erős hajrát produkált a modellek között az elmúlt évek egyik bajnoka,
a Suzuki Vitara, amely 6882 forgalomba helyezéssel ismét Magyarország legnépszerűbb autójává vált,
maga mögé utasítva testvérmodelljét, a tavalyi győztes SX4 S-Crosst. A képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Škoda Octavia végzett.
A drágább prémiumautók értékesítését kevésbé vetette vissza a járvány, az áremelkedésekre is kevésbé érzékeny ez a szektor. Tavaly a Mercedes és a Volvo modelljei voltak a legvonzóbbak a tehetős magyar vásárlók számára, az első helyen a németek GLC nevű szabadidő-autója végzett: 736 darabot helyeztek belőle forgalomba.