Az akkumulátoros elektromos autókra specializálódó
Ioniq almárka első modelljeként mutatkozott be
az Ioniq 5. Ez az első Hyundai termék, amely az új, villanyautók számára kifejlesztett e-GMP gördeszka platformra épül. Ezért fordulhat elő, hogy bár az új Tucsonnál csak 13,5 centivel hosszabb a karosszéria, a tengelytáv 32 centivel nagyobb. Utóbbi kereken 3 méter, ami még a Mercedes E-osztályt is lepipálja.
A frontrész látványát a kerékjáratokra simuló géptető egy V-alakú mélyedés határozza meg, amely az összetéveszthetetlen,
pixelszerű LED-csoportokból álló fényszórókat
is magába foglalja. Amúgy a 80-as éveket idéző pixelek a hátsó lámpákban is visszaköszönnek. Az első generációs Pony-ra emlékezett a Hyundai a robusztus C-oszloppal, de karakteres részlet még az ajtókon végigfutó ferde törésvonal is. Hogy teljes legyen a pixel tematika, az még az aerodinamikailag optimalizált, 20 colos felniken is visszaköszön.
A hátulról előre tolható, vezeték nélküli telefontöltőket tartalmazó középkonzol, valamint a teljesen sík padló szabadabb mozgást tesz lehetővé a fedélzeten. A keskeny háttámlájú első ülések és a sínen tologatható üléspad több helyet biztosítanak a hátul utazóknak, bár ezekre a trükkökre az óriási tengelytáv miatt aligha volt szükség. Önmagában a hátsó csomagtartó is 531 literes, ezt egészíti még ki az összkerékhajtás meglététől függően 57 vagy 24 literes első.
A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig; a növényi cserzésű bőrtől kezdve a növényi alapú biofestékekig.
A vásárlók kétféle akkumulátorcsomag – 58 kWh vagy 72,6 kWh – közül választhatnak, ahogy hajtás-konfigurációból is kettő áll rendelkezésre: az egyiknél csak a hátsó tengelyen, a másiknál elöl és hátul egyaránt található villanymotor. A 72,6 kWh kapacitású akkumulátor egy villanymotorral
480 kilométeres hatótávolságot ad
a WLTP norma szerint, ami a piac egyik legnagyobb értéke.
A legolcsóbb, kisebb akkus Ioniq 5-ben csak egy 170 lóerős, hátra beépített villanymotort találunk, amely 8,5 másodperc alatt gyorsítja fel a kocsit 100 km/h-ra. A kínálat csúcsán a 72,6 kWh-os akkumulátorral társított összkerékhajtású (AWD) konfiguráció áll: ennek
rendszerteljesítménye 306 lóerő; maximális nyomatéka 605 Nm.
Ez a hajtáslánc 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára, de a végsebesség ennél is csak 185 km/óra.
350 kW teljesítményű villámtöltőt használva a kisebb akkus Ioniq 5 mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető, és 5 perc alatt 100 kilométer megtételére (WLTP) elegendő töltést képes felvenni. Kár, hogy az ilyen gyors Ionity töltők méregdrágák, és még csak öt helyen találkozhatunk velük Magyarországon.
Hasznos, hogy a V2L funkciónak köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést (pl. laptop, elektromos kerékpár, elektromos robogó vagy kempingfelszerelés) tölthetnek vagy működtethetnek a kocsiról (kimenő teljesítmény 3,6 kW), amely így
guruló töltőként szolgál.
A V2L csatlakozó aljzat a második üléssor alatt található, és menet közben is használható.
Az Ioniq 5 európai forgalmazása 2021. első félévében veszi kezdetét egyes kiválasztott régiókban.