Mivel a Bayon kifejezetten az európai piac elvárásaihoz igazodva jött létre, a Hyundai itteni nevet adott neki: Bayonne a francia baszk régió fővárosa, és egyik legfontosabb turisztikai célpontja.
Nem átlagos a kis SUV megjelenése,
csak a három részből álló fő lámpatestek mutatják, hogy rokonok a Konával.
Oldalnézetből az egyedi vállkialakítás, az egymást metsző élek, és a nyílhegy alakú C-oszlop váratlan formai elem, de karakteresek a nyílhegy alakú hátsó lámpák is.
A műszerfal egy az egyben az új i20-ból származik, a belső tér látványát meghatározza a 10,25 colos digitális műszeregység, és a 8 vagy 10,25 colos érintőképernyő. Az utóbbi vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto kapcsolódást kínál.
A B-szegmensbe sorolt Bayon 4180 mm hosszú, 1775 mm széles és 1490 mm magas, a tengelytávja 2580 mm, a csomagtere 411 literes. Alig kisebb a nemrég frissült Konánál, amely 4206 mm hosszú, 1801 mm széles, és 1565 mm magas, a tengelytávja 2601 mm, a csomagtere 361 literes.
Sokféle biztonsági és vezetéstámogatási funkciót kínál a Bayon, ezek közül említést érdemel GPS alapú adaptív sebességtartó automatika, amely a navigációs rendszer adatait felhasználva autópályán vagy gyorsforgalmi úton képes önállóan módosítani a sebességet.
A kínálat csúcsán az egyliteres, háromhengeres turbómotor foglal helyet, 48 voltos lágy hibrid technológiával, 100 vagy 120 lóerős teljesítménnyel. Hatfokozatú intelligens manuális (a gázpedál felengedésekor oldja a motor és az erőátvitel közötti kapcsolatot) vagy hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó tartozhat hozzá.
A kínálatot az ötfokozatú kézi sebességváltóval szerelt
84 lóerős, 1,2 literes szívó benzinmotor
teszi teljessé, amely ugyan nem teszi rakétává az autót, de olcsó és tartós megoldásnak ígérkezik. Dízel és elektromos változat nincs.
Meglepő, de a Bayon a kis szabadidő-autók közül
elsőként kínál gázfröccs-automatikát:
az N sportmodellekből ismerős megoldás visszaváltáskor összehangolja a motor és a kimenő tengely fordulatszámát, ami finomabb, rángatásmentes sebességváltást tesz lehetővé Sport üzemmódban, kézi váltó esetén.
A legkisebb Hyundai SUV első példányai várhatóan nyáron érkeznek a kereskedésekbe, az azonos technikájú, de valamivel kisebb i20-nál várhatóan enyhén magasabb alapárral.