Meglepő, hogy mennyi só kellett idén a magyar utak síkosságmentesítéséhez

hókotró unimog
Vágólapra másolva!
Bár enyhe volt az idei tél, a Magyar Közútnak a kiszámíthatatlan időjárás azért megnehezítette a dolgát.
Vágólapra másolva!
Forrás: MTI/Demecs Zsolt

A 2020-21-es téli szezon átlagosan enyhébb volt a korábbi évekhez képest, viszont jóval változékonyabb és szélsőségesebb is volt az időjárás. Elég arra gondolni, hogy február elején napközben is -15-20 fok, míg rá pár hétre már plusz 15 fokot is lehetett mérni. Ez a szeszélyes és szélsőséges időjárás elsősorban a síkosságmentesítési munkák számát növelte meg. Ez azt jelenti, hogy a 2020-21-es tél során összesen közel

140 ezer tonna útszóró sót, 6,4 millió liter kálcium-klorid oldatot és megközelítőleg 900 tonna kálcium-klorid granulátumot használtak fel

a Magyar Közút szakemberei a 32 ezer kilométeres országos közúthálózat téli üzeme során.

A téli időszakban az országos és 19 megyei központi irányítás, valamint a 94 mérnökségi telephelyen keresztül összesen 3300 fő végezte 12 órás váltott műszakokban, 0-24 órában a téli üzemhez kapcsolódó feladatokat. Az összesen

850 hóeltakarításra és síkosságmentesítésre is bevethető munkagép,

illetve a több mint 160 rakodógép összesen közel 190 ezer aktív munkaórát teljesített.

Tekintettel a változékony téli időjárásra, a burkolathibák javítására is nagy hangsúlyt fektettek a szakemberek, melynek során november közepétől március közepéig összesen közel 38 ezer tonna melegaszfaltot és több mint 9 ezer tonna hidegaszfaltot használtak fel a lokális és nagyfelületű javítási munkák során.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről