Az Opel végre bemutatta az Astra alapjaiban új, hatodik, L-jelzésű generációját, amely a francia PSA által fejlesztett EMP2-es padlólemezére épül, és a hajtásláncait is az új Peugeot 308-asból kölcsönzi. Viszont
az Opel főhadiszállásán, Rüsselsheimben tervezték és fejlesztették a francia alapokra,
és a gyártása is itt kezdődik meg még az idén ősszel.
Természetesen a Mokkához hasonlóan az Astra is az Opel új arcával, a Vizorral érkezik, amely egy zárt, fényes fekete maszkot és a hozzá illő, nappali fénnyel ellátott fényszórókat jelenti. A feláras adaptív LED fényszórók az Insigniából érkeztek, állítólag még precízebben takarják ki a szembejövőket, mint a korábbi mátrix technológia.
Egyelőre csak ötajtós karosszériaváltozat létezik (később várható kombi is), amely 4,374 mm-es hosszával és 1,860 mm-es szélességével a kompakt kategória közepét célozza meg. Az Astra a rövid első túlnyúlásának köszönhetően mindössze 4 mm-rel hosszabb az elődjénél annak ellenére, hogy
a tengelytávja 13 mm-rel nőtt meg.
Csökkent viszont a magasság, de csak 15 mm-rel. Nemcsak az utas-, hanem a csomagtér is nagyobb lett, 370 helyett már 422 litert kínál.
A német Egészséges Hát Munkacsoport által minősített első üléseket 12 mm-rel alacsonyabbra szerelték, mint az elődmodellben, bőrhuzattal szellőztetés, vezetőoldali masszázsfunkció és első-hátsó ülésfűtés is kapható hozzájuk, de akár Alcantara kárpitozás, valamint pneumatikus gerinctámasz is rendelhető.
Teljesen digitális Pure Panel váltotta le a hagyományos, analóg műszeregyüttest, az utasok széles érintőképernyőkön keresztül vezérelhetik az új Astrát, azonban
a legfontosabb funkciók – például a légkondicionáló – továbbra is fizikai gombokkal működtethetők.
A hangfelismerésre is képes infotainment rendszerhez vezeték nélkül csatlakoztathatók Apple CarPlay-en vagy Android Autón keresztül okostelefonok. Felárért fejlett gépi asszisztensek segítik a vezető munkáját, a nagyméretű head-up kijelzőtől a holttér-figyelőn és a félautomata parkoló és önvezető rendszeren keresztül egészen a 360 fokos képet adó kamera-együttesig.
Elöl MacPherson, hátul egyszerű, csatolt lengőkaros futóművet kapott az Astra, nincs tehát független, többlengőkaros rendszer, mint sok konkurensben a Ceedtől a Golfon át a Focusig. Viszont a karosszéria torziós merevsége 14 százalékkal javult, ami talán vezetés közben is érezhető.
Már a bevezetésétől kapható lesz az Astra kétféle plug-in hibrid hajtással: a 150 vagy 180 lóerős 1,6 literes turbós benzinest egy 110 lóerős, váltóba integrált villanymotor egészíti ki, az összteljesítmény 180 illetve 225 lóerőre jön ki. A 12,4 kWh-s akkumulátorral
50 km tehető meg tisztán elektromos hajtással,
az akkumulátort a 7,4 kW-os fedélzeti töltő kevesebb, mint két óra alatt tölti fel.
Aki olcsóbb Astrát szeretne, választhatja majd az 1,2-es, háromhengeres turbós benzinest 110 és 130 lóerővel, illetve a négyhengeres 1,5 literes dízel 130 lóerővel. A benzinesek és a dízelek alapáron hatfokozatú kézi váltóval készülnek, a nyolcfokozatú automata az erősebb motorváltozatokhoz rendelhető.
Ősztől lesz rendelhető az Astra, az első vásárlók a jövő év elején vehetik át autóikat.