A júliusi új autó forgalomba helyezésekkel átlépte az egymilliót a Németországban forgalomban lévő olyan elektromos autók száma, amelyek vagy teljesen akkumulátorról üzemelnek, vagy belsőégésű motoros és villanymotoros hajtással is rendelkező, hálózatról is tölthető plug-in hibridek. Az egymillió jármű 54 százaléka akkumulátorról üzemelő teljesen elektromos, 46 százaléka pedig plug-in hibrid.
Az egymilliós szám a személygépkocsik mellett magában foglalja a haszongépjárműveket és buszokat is.
Elektromos személygépkocsiból az április elsejei állás szerint 715 ezer volt forgalomban Németországban. A gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt adatai alapján ehhez azóta 227 ezer adódott hozzá, az egymilliós határt így vagy augusztusban, vagy szeptemberben sikerül majd átlépni. Az elektromos személygépkocsik száma mindazonáltal eltörpül a belsőégésű motoros személygépkocsik mellett. Április elsején 48,3 millió járműből állt a németországi személygépkocsi-flotta, ebből
31 millió volt a benzines és 15 millió a dízel.
Peter Altmaier gazdasági és energiaügyi miniszter "fontos mérföldkőnek" nevezte az egymilliós szám átlépését, amivel megfordíthatatlanná vált a német közlekedés átállítása megújítható energiaforrásokra. Andreas Scheuer közlekedési miniszter szerint a 2030-as klímacélok teljesítéséhez addigra 14 millió teljesen és részben elektromos járművel kell rendelkeznie a németországi járműparknak.