2011-ben a Top Gear egyik adásában úgy próbálták a Skoda Yeti sokoldalúságát és teherbírását szemléltetni, hogy egy helikoptert landoltattak a tetőcsomagtartójára szerelt platformra. Most, tíz évvel később a Skoda marketingosztálya azt találta ki, hogy érdemes lenne feleleveníteni a jelentet egy mai modellel. A nemrég frissítetésen átesett Kodiaq-ot szemelték ki a célra, és, hogy biztosra menjenek, néhány apró módosítást is végeztek a nagy szabadidő-autón.
A Skoda formatervező részlegének modellezői és a prototípusgyártó részlegének szakértői közösen egy leszállóhelyként használható sík platformot terveztek és szereltek a tetőcsomagtartó helyére. Az acél szerkezetű, de fa felületű leszállóhelyet ott rögzítették a SUV tetőszerkezetéhez, ahol normál esetben a tetősínek vannak, mert így a legnagyobb a tető teherbírása, és így oszlik el egyenletesen a „rakomány" súlya.
Szükség is volt a gondos tervezésre, mert a Robinson R22 helikopter a pilótával együtt több mint fél tonna tömegű, és a talpai közötti távolság nagyobb, mint az autó szélessége. Egyébként a szériagyártású Kodiaq karosszériáján nem módosítottak, mindössze a hátsó futóművét erősítették meg, hogy a tengelyek egyensúlyban maradjanak a nagy teher alatt is.
Amikor elkészültek az autóval, jöhetett a próba. Először daruval emelték rá a helikoptert a Kodiaq tetejére, és amikor mindent rendben találtak, jöhetett a látványos landolás egy rövid repülés után. Jan Čermák, egy tapasztalt pilóta vezette a Robinsont, amely biztonságban, pontosan a kijelölt helyre szállt le. Később a helikoptert a hátán hordó autó egy Mlada Boleslav-ban megtartott Robinson Helicopter Session találkozó fő látványossága volt, azt azonban nem tudjuk, hogy a helikoptert maga vitte-e oda, vagy csak a parkolóhelyen szállt-e rá ismét.