A globális chiphiány miatt a BMW elkezdett olyan autókat árulni az Egyesült Államokban, amelyekben nincs érintőképernyő. A Bimmerfest szerzője, Jonathan Shafer - aki egy kaliforniai BMW-kereskedés internetes értékesítési vezetője is egyben - írta meg a blogra, hogy a 3-as, 4-es, X3-as, X4-es, X7-es és Z4-es modellek vásárlóinak felajánlották azt, hogy lemondhatnak az érintőképernyőről.
Cserébe hamarabb kaphatják meg a megrendelt autójukat, és azzal is kompenzálják őket, hogy 500 dollár értékben ingyen választhatnak egyéb extrákat.
Tudni kell, hogy az érintőképernyő hiánya nem befolyásolja az autók használhatóságát, ugyanis az iDrive fedélzeti menürendszert a középkonzolon lévő forgótárcsával és - bizonyos funkciókat - hangvezérléssel is lehet kezelni. Azonban az érintéses vezérlés mellett a vásárlóknak le kell mondania a tolatási asszisztensről is, amely hátramenetben automatikus kormányzással képes szűk helyekről kikormányozni az autót, visszafordítva megismételve a beparkolás irányváltásait.
Azok az autók, amelyeket érintőképernyő nélkül adnak át az ügyfeleknek, később sem lesznek visszaalakíthatóak érintőképernyőssé. Ezeknek az autóknak a gyártása már elkezdődött a BMW spartanburgi gyárában az Egyesült Államokban. Egyelőre még nem lehet tudni, hogy mennyi ideig maradnak a kínálatban, és arról sincs még nincs hír, hogy a BMW hasonló akcióba kezdene Európában.
Nem a BMW az egyetlen márka, amely kénytelen csökkenteni autói felszereltségét a globális chiphiány miatt. Korábban a Ford jelentette be, hogy a Pumából kihagynak néhány vezetéstámogató rendszert, és hasonló lépésre kényszerült a Volvo is, ami az XC60 egyik feláras csomagjának biztonsági funkcióit csökkentette.