Jelentős késéssel a Subaru is bemutatta az első elektromos autóját

Subaru Solterra
Vágólapra másolva!
A Solterra a Toyota bZ4X ikertestvére, a fejlesztést is közösen végezte a két japán márka.
Vágólapra másolva!
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra

A Subaru bemutatta Japánban az első tisztán elektromos autóját, a Solterrát, ami a nemrég bemutatott Toyota bZ4X testvérmodellje. A két modell szinte csak az emblémáknál és az orr-részüknél különbözik, bár elképzelhető, hogy a futóműhangolásuk is eltérő lesz.

Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra

Ami biztos, hogy a műszaki alapok közösek: mindkettő a dedikáltan elektromos autók számára fejlesztett „gördeszka" platformra épül, a vékony akkumulátorcsomag a padlóban alatt kapott helyet, ami alacsony súlypontot és nagy merevséget biztosít. A Solterra 4690 mm hosszú, 1860 mm széles és 1650 mm magas,

a Foresternél 50 mm-rel hosszabb, 45 mm-rel szélesebb és 65 mm-rel alacsonyabb,

a tengelytávja 180 mm-re nagyobb. Hatalmas, akár 20 colos kerekeket is befogadó kerékjáratai a karosszéria sarkaiba kerültek, hogy tágasabb lehessen a belső tér.

Van összkerekes változat is, amely hátul is hord egy villanymotort Forrás: Subaru

Hosszú tengelytávjának köszönhetően a Solterra

állítólag osztályelső lábteret kínál

az összes utas számára; az első és a hátsó utas csípője közötti távolság több mint egy méter. Viszont a csomagtér a hátsó ülések ledöntése nélkül csak 452 literes, ami kicsinek számít egy ekkora szabadidő-autótól.

Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra

Az olcsóbb, fronthajtású Solterra hajtásáról egy 204 lóerős, 265 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, amely 8,4 másodperc alatt képes felgyorsítani álló helyzetből 100 km/órára az autót, a végsebesség 160 km/óra.

Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra

Mint minden Subaru SUV, a Solterra is eléhető összkerékhajtással. De itt nincs szimmetrikus, kardántengelyes, differenciálzáras mechnaikus rendszer, egyszerűen a hátsó tengelyhez is tettek egy villanymotort, amely nincs mechanikai kapcsolatban az elsővel. Viszont a nyomatékeloszlás és a kipörgésgátló hangolásánál a Subaru jó hasznát vette az összkerékhajtással szerzett rengeteg tapasztalatának, így a Solterra állítólag ügyesebben mozog terepen, mint egy átlagos elektromos crossover.

Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra

A dupla motoros összkerékhajtású változat csúcsteljesítménye 217,5 lóerő, a csúcsnyomatéka 336 Nm. Változatlan a 160 km/h-s végsebesség, de a 0-100-as gyorsulás csak 7,7 másodpercig tart, ami persze villanyautó-mércével csak átlagos.

Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra

Olyan akkut fejlesztett a Toyota a kocsihoz, amelynek kapacitása 10 év vagy 240 ezer kilométer alatt állítólag csak 10 százalékkal csökken majd. A nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátor kapacitása 71,4 kWh, ez egyetlen feltöltéssel

több mint 450 kilométer hatótávra

elég (WLTP) a fronthajtású verzió esetében. Csökkenti az energiafogyasztást, hogy a fűtést hőszivattyúval oldották meg. 80 százalékos töltöttséget körülbelül 30 perc alatt éri el a rendszer a 150 kW-os gyorstöltőről (CCS2). 2022 negyedik negyedévétől egy új 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltő is elérhetővé válik.

Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra
Subaru Solterra

Valószínűleg a Solterra is megkapja a bZ4X különleges műszaki megoldását, a mechanikai kapcsolat nélküli, vezetékes (steer-by-wire) kormányzást, amely szabadon választott áttéteezést és rásegítést hoz magával. A rendszer előnyei közé tartozik a kisebb tömeg, az úthibáktól érkező ütések hiánya és a több lábtér a vezetőnek.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!