A Subaru bemutatta Japánban az első tisztán elektromos autóját, a Solterrát, ami a nemrég bemutatott Toyota bZ4X testvérmodellje. A két modell szinte csak az emblémáknál és az orr-részüknél különbözik, bár elképzelhető, hogy a futóműhangolásuk is eltérő lesz.
Ami biztos, hogy a műszaki alapok közösek: mindkettő a dedikáltan elektromos autók számára fejlesztett „gördeszka" platformra épül, a vékony akkumulátorcsomag a padlóban alatt kapott helyet, ami alacsony súlypontot és nagy merevséget biztosít. A Solterra 4690 mm hosszú, 1860 mm széles és 1650 mm magas,
a Foresternél 50 mm-rel hosszabb, 45 mm-rel szélesebb és 65 mm-rel alacsonyabb,
a tengelytávja 180 mm-re nagyobb. Hatalmas, akár 20 colos kerekeket is befogadó kerékjáratai a karosszéria sarkaiba kerültek, hogy tágasabb lehessen a belső tér.
Hosszú tengelytávjának köszönhetően a Solterra
állítólag osztályelső lábteret kínál
az összes utas számára; az első és a hátsó utas csípője közötti távolság több mint egy méter. Viszont a csomagtér a hátsó ülések ledöntése nélkül csak 452 literes, ami kicsinek számít egy ekkora szabadidő-autótól.
Az olcsóbb, fronthajtású Solterra hajtásáról egy 204 lóerős, 265 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, amely 8,4 másodperc alatt képes felgyorsítani álló helyzetből 100 km/órára az autót, a végsebesség 160 km/óra.
Mint minden Subaru SUV, a Solterra is eléhető összkerékhajtással. De itt nincs szimmetrikus, kardántengelyes, differenciálzáras mechnaikus rendszer, egyszerűen a hátsó tengelyhez is tettek egy villanymotort, amely nincs mechanikai kapcsolatban az elsővel. Viszont a nyomatékeloszlás és a kipörgésgátló hangolásánál a Subaru jó hasznát vette az összkerékhajtással szerzett rengeteg tapasztalatának, így a Solterra állítólag ügyesebben mozog terepen, mint egy átlagos elektromos crossover.
A dupla motoros összkerékhajtású változat csúcsteljesítménye 217,5 lóerő, a csúcsnyomatéka 336 Nm. Változatlan a 160 km/h-s végsebesség, de a 0-100-as gyorsulás csak 7,7 másodpercig tart, ami persze villanyautó-mércével csak átlagos.
Olyan akkut fejlesztett a Toyota a kocsihoz, amelynek kapacitása 10 év vagy 240 ezer kilométer alatt állítólag csak 10 százalékkal csökken majd. A nagy energiasűrűségű lítium-ion akkumulátor kapacitása 71,4 kWh, ez egyetlen feltöltéssel
több mint 450 kilométer hatótávra
elég (WLTP) a fronthajtású verzió esetében. Csökkenti az energiafogyasztást, hogy a fűtést hőszivattyúval oldották meg. 80 százalékos töltöttséget körülbelül 30 perc alatt éri el a rendszer a 150 kW-os gyorstöltőről (CCS2). 2022 negyedik negyedévétől egy új 11 kW-os, háromfázisú fedélzeti töltő is elérhetővé válik.
Valószínűleg a Solterra is megkapja a bZ4X különleges műszaki megoldását, a mechanikai kapcsolat nélküli, vezetékes (steer-by-wire) kormányzást, amely szabadon választott áttéteezést és rásegítést hoz magával. A rendszer előnyei közé tartozik a kisebb tömeg, az úthibáktól érkező ütések hiánya és a több lábtér a vezetőnek.