Bár a Suzuki vadonatúj modellként mutatta be az S-Crosst a csütörtök délelőtti online bemutatón, a méretadatokból, a műszerfal és az övvonal formájából könnyen rájöhetünk, hogy valójában csak egy erős modellfrissítésről van szó. Az SX4 S-Cross 2013-ban mutatkozott be, és 2016-ban kapott új turbómotorokat és áttetvezett karosszériát, amelynek a krómozott hűtőmaszk volt a jellegzetes eleme.
A mostani ráncfelvarráskor még alaposabban áttervezték a karosszériát, a képek alapján egyetlen karosszériaelemet sem vettek át a korábbi verzióból. Viszont
a méretek nem változtak,
a hossz továbbra is 4300, a szélesség 1785, a magasság (tetősínekkel) 1585 mm. A 2600 mm-es tengelytáv is ugyanakkora, mint eddig, amiből arra lehet következtetni, hogy a helykínálat is hasonló.
Alaphelyzetben 430 literes a csomagtartó, a hátsó ülések lehajtásával viszont 1230 literre növelhető, ami 39 literrel kisebb, mint eddig. Enyhén áttervezték a műszerfalat, az analóg műszerfal 3D-s hatású órákkal gazdagodott,
a 8 colos érintőképernyőt egy HD felbontású 9 colos váltotta,
amely vezeték nélküli okostelefon-tükrözésre (Android Auto és Apple CarPlay) képes. A jobban felszerelt változatokban sokféle vezetéstámogató rendszer és 360 fokos kamerarendszer is lesz.
2021 végén már elindul az esztergomi gyártású új SUV értékesítése, kezdetben csak a jól ismert 1,4 literes, négyhengeres, turbós benzinmotorral (K14D). A 129 lóerős lágy hibrid erőforrás 9,5 másodperc alatt gyorsítja fel 0-100 km/h-ra az S-Crosst, ami azonos a régi adattal,
a végsebesség viszont 190-ről 195 km/h-ra nőtt, a WLTP átlagfogyasztás pedig 5,5-ről 5,3 literre csökkent
a kedvezőbb légellenállásnak köszönhetően. Felárért hatfokozatú automata váltó és összkerékhajtás is kapható, az automata váltós verziókban az adaptív tempomat már megállásra és elindulásra is képes, ami dugóban araszoláskor hasznos.
2022 második felétől kapható lesz az S-Cross egy új, „full" hibrid hajtással is,
amely egy új fejlesztésű benzinmotorból, egy automatizált sebességváltóból és egy villanymotor-generátor egységből áll majd. A Suzuki „erős hibridnek" nevezi az új hajtásláncot, amely kétféle üzemmóddal (Eco és Standard) rendelkezik. Eco-ban az üzemanyag-takarékosság érdekében a lehető legtöbbször állítja le menet közben a benzinmotort, Standard-ben viszont a fokozott menetdinamika érdekében többször segít be a villanymotor a benzinesnek. Egyébként a Vitara előbb lesz elérhető az új full hibrid hajtással, talán már 2022 első félévétől.