Ausztráliában az újonnan bevezetett, szigorúbb törésteszt-követelmények, Európában viszont az új autók maximális hangosságát szabályozó új törvény vet véget a Nissan GT-R R35 forgalmazásának.
Ez a törvény 2022 második felében lép hatályba, ezért idén márciusban gyártja le a Nissan az utolsó európai specifikációjú GT-R-eket Japánban.
2026-ban egyébként tovább fog szigorodni a törvény: akkortól legfeljebb 68 dB hangerővel zúghatnak az autók, ami sok, hangos motorú és kipufogójú sportkocsinak szintén a végét fogja jelenteni a kontinensünkön.
Egyébként már az is csoda, hogy a Nissan 2007-ben bemutatott, Európában 2009 óta forgalmazott sportkocsija ilyen sokáig a kínálatban tudott maradni. Ezalatt az idő alatt a külseje alig, a technikája viszont sokat változott, a 3,8 literes, ikerturbós V6-os motorja például 480-ról 570 lóerőre erősödött.
A Nissan hivatalosan még nem erősítette meg, hogy dolgozna a GT-R utódján, de nem hivatalos források szerint készül az immár hibrid hajtással szerelt, R36-os generációjú új szupersportautó.
A GT-R távozásával a Nissan sportautó nélkül marad Európában,
ugyanis a Z sportkupé 2021 végén bemutatott új generációját Európában nem forgalmazzák a magas szén-dioxid kibocsátása miatt.