Bizonyára sokan hallottak arról, hogy az Európai Parlament döntése alapján (feltéve, hogy a tagállamok megszavazzák) 2035-től már nem lehet új benzines vagy dízel, sőt, még hibrid autót sem forgalomba helyezni az EU-ban. Emiatt teljes gőzzel fejlesztik és vezetik be a gyártók elektromos modelljeiket, így tesz az európai villanyautó-piacon 96 ezer eladott e-autóval és 8,2 százalékos piaci részesedéssel bíró Renault is. Egyáltalán nem újoncok a franciák e műfajban: már tíz éve kínálják a Zoét, 400 ezer eladott villanyautójuk pedig túl van a 10 milliárd kilométer összesített futásteljesítményen.
Szeptembertől Magyarországon is mérföldkőhöz érkezik a márka, megkezdődik az új Mégane E-Tech 100% kiszállítása.
Már nyáron flottába állnak az importőri flotta első példányai, az egyiket hamarosan teszteljük, a típusról és tapasztalatainkról a külföldi menetpróba után írt cikkünkben olvashat bővebben. Dióhéjban annyit az új villanyautóról, hogy elsőként épül a márka új CMF-EV platformjára, elsőkerék-hajtású, kétféle akkuval (40 vagy 60 kWh) és teljesítménnyel (130 vagy 220 lóerő) kínálják, a WLTP hatótávolsága kiviteltől függően 300-450 kilométer, és 14,54 millió forintos indulóártól rendelhető.
Franciaországban, Douai gyárában készül az E-Tech, méghozzá 70 százalékban európai és nagy arányban újrahasznosított alkatrészből, de még érdekesebb a márka másik anyagországi egysége Flins város közelében, nagyjából 40 kilométerre Párizstól. Itt egyelőre a Nissan Micra és Renault Zoe modellek készülnek; a Refactory névre keresztelt üzem elsőként a mobilitás körkörös gazdaságára lett áttervezve, amelynek része az alkatrészek (köztük az akkuk) újrafeldolgozása, zöld energia előállítása és tárolása, hatékony mobilitási megoldások fejlesztése – nem jövőbeni vízióként, hanem a jelenben.
Flins legérdekesebb üzletága a Retrofit nevű használtautó-gyár, ahol már 9000 kocsit újítottak fel teljeskörűen műszakilag
és szükség szerint esztétikailag 2021 szeptembere óta. E megoldással második életciklusa kezdődik a használt modelleknek, nem csak környezet-, hanem pénztárcabarát megoldásként, sőt, két év múlva kishaszonjárművek felújítását, illetve elektromosra átépítését is megkezdik. 2030-ra jelentősen megnő a szervizszerű üzem kapacitása, ami azért is fontos, mert akkortól már csak villanyautók lesznek a márka európai újautó-kínálatában, köztük a prototípusként lenyűgöző, retró fazonú Renault 5.